Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Procedimiento sancionador por infracciones en materia de seguridad y salud laboral

El procedimiento sancionador por infracciones en materia de seguridad y salud laboral es un procedimiento de carácter especial regulado en la Ley de Infracciones y Sanciones en el Orden Social (TRLISOS) aprobado mediante el Real Decreto Legislativo 5/2000, de 4 de agosto, y en el Reglamento general sobre procedimientos para la imposición de sanciones por infracciones de orden social y para los expedientes liquidatorios de cuotas de la Seguridad Social, aprobado por el Real Decreto 928/1998, de 14 de mayo.

Codi SIA

1814217

Persones destinatàries

Personas físicas o jurídicas y comunidades de bienes autores de infracciones tipificadas como tal y, en particular, las enumeradas en el artículo 2 TRLISOS.

Termini per a resoldre i notificar

6 meses a contar desde la fecha del acta de infracción.

Silenci administratiu

Caducidad

Forma d'inici

De oficio

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Este procedimiento se inicia de oficio por acta de infracción levantada por la Inspección de Trabajo y Seguridad Social.

El plazo máximo de seis meses para resolver los expedientes sancionadores se puede interrumpir por causas imputables a las personas interesadas o motivadas por la suspensión del procedimiento establecido en el Reglamento aprobado mediante el Real Decreto 928/1998, de 14 de mayo.

Este plazo también quedará interrumpido durante el tiempo comprendido entre la fecha de remisión del documento de pago con reducción de la sanción y el pago efectivo de este o, en caso de que no se haga el pago, el último día del plazo para efectuarlo.

La atención a la ciudadanía se llevará a cabo mediante cita previa al 971176600 o en el correo electrónico sancions@ibassal.caib.es.

Òrgan competent per a resoldre

Consejería de Empresa, Empleo y Energía

Tràmits

X

Presentación de alegaciones

Requisits

Las personas interesadas pueden presentar alegaciones al acta de infracción durante el plazo establecido en el trámite de la notificación de esta.

Documentació a presentar

La persona interesada puede anexar a su escrito de alegaciones la documentación complementaria que considere adecuada para la defensa de sus intereses .

Models:

Termini màxim

Quince días hábiles contados desde el día siguiente de la notificación del acta.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Instituto Balear de Seguridad y Salud Laboral (IBASSAL)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio Administrativo

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sancions@ibassal.caib.es)

Observacions

La persona interesada puede anexar a su trámite teleático o al escrito de alegaciones la documentación complementaria que considere adecuada para la defensa de sus intereses.

X

Solicitud de pago voluntario

Requisits

Establecidos en el artículo 14.6 del Real Decreto 928/1998, de 14 de mayo, por el que se aprueba el Reglamento general sobre procedimientos para la imposición de sanciones por infracciones de orden social:

- La sanción tiene que tener carácter exclusivamente pecuniario.

- El interesado debe manifestar la voluntad de pago de la sanción.

- El pago de la sanción tiene que ser previo a la Resolución.

- Renunciar a cualquier acción, alegación o recurso en vía administrativa.

Documentació a presentar

Solicitud firmada digitalmente por el interesado haciendo constar la renuncia expresa a cualquier acción, alegación o recurso en vía administrativa y la intención de hacer el pago anticipado de forma voluntaria.

Models:

Termini màxim

- Puede presentar la solicitud de reducción en el plazo de QUINCE DÍAS HÁBILES, contados desde el día siguiente de haber recibido la notificación del acta de infracción.

- Dispone de un plazo de DIEZ DÍAS HÁBILES para efectuar el pago y acreditarlo ante el órgano instructor del procedimiento, contados desde el día siguiente de haber recibido el documento para hacer efectivo el pago.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Instituto Balear de Seguridad y Salud Laboral (IBASSAL)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio Administrativo

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sancions@ibassal.caib.es)

X

Presentación de documentación

Requisits

Si ha sido requerido para que subsane la solicitud de reducción de la sanción o el escrito de alegaciones presentado, debe remitir la documentación que se haya requerido, anexándola en este trámite.

También puede presentar por esta vía el justificante del pago de la sanción con reducción.

Documentació a presentar

Según corresponda:

- Poder que acredita la representación de la persona solicitante

- Solicitud correctamente firmada

- Justificante de pago de la sanción con reducción

...

Models:

Termini màxim

- El plazo para subsanar la documentación se indica en el requerimiento, y habitualmente es de DIEZ DÍAS.

- Si debe presentar el justificante de pago debe hacerlo en el plazo de DIEZ DÍAS después de haber recibido la notificación con el documento para hacer el pago (modelo 046).

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Instituto Balear de Seguridad y Salud Laboral (IBASSAL)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio Administrativo

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sancions@ibassal.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformidad con el reglamento (UE) 2016/679 y la legistación vigente en materia de protección de datos, se informa del tratamiento de los datos personales que contiene este trámite

Responsable del tractament

Instituto Balear de Seguridad y Salud Laboral (IBASSAL)

Finalitat

Tramitación del procedimento

Legitimació

Cumplimiento de una misión realizada en interés público o en el ejercicio de poderes públicos

Destinatari

No se cederán datos a terceros salvo obligación legal

Drets

Derechos de acceso, rectificación, supresión, de limitación, de portabilidad, de oposición y de no inclusión en tratamientos automatizados, como se explica en la información adicional

Informació adicional

Descarregar