Convocatoria de concursos de méritos para la adjudicación de oficinas de farmacia en las Islas Baleares
Convocar un concurso de méritos para la adjudicación de las 34 oficinas de farmacia autorizadas mediante la Resolución de 20 de mayo de 2015 y que constan en el anexo 1 de esta Resolución.
Codi SIA
1997927
Persones destinatàries
Pueden participar en el concurso de méritos todas las personas que en la fecha en que acabe el plazo de presentación de las solicitudes tenguin la titulación de licenciado o graduado en farmacia y que cumplan los requisitos que establece la normativa de aplicación
Termini per a resoldre i notificar
6 meses
Silenci administratiu
Según normativa aplicable
Forma d'inici
Instancia de parte
Fi de la via administrativa
No
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Dirección General de Prestaciones, Farmacia y Consumo
Simplificació documental
Tràmits
Convocatòria de concursos de mèrits per a l'adjudicació d'oficines de farmàcia a les Illes Balears
Requisits
Poden participar en el concurs de mèrits totes les persones que en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds tenguin la titulació de llicenciat o graduat en farmàcia i que compleixin els requisits que estableix la normativa d'aplicació
Documentació a presentar
a) L'acreditació de la condició de farmacèutic del sol·licitant. A aquest efecte ha de presentar una còpia compulsada del títol de llicenciat o graduat en farmàcia o el certificat acreditatiu d'haver-lo sol·licitat i d'haver abonat els drets d'expedició. En aquest darrer
cas, s'ha de presentar el certificat acadèmic de la llicenciatura o graduació. Si el títol s'ha obtingut en un altre estat, ha d'estar en possessió de la titulació de farmàcia reconeguda o homologada a Espanya.
b) La documentació que acredita la identitat de la persona sol·licitant, llevat que atorgui el consentiment exprés per a la verificació de les dades personals d'acord amb el que disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.
c) El justificant d'haver pagat la taxa per un import de 2.000,00 euros. Aquesta taxa s'exigeix d'acord amb el que preveu l'article 379 de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
En el cas que diverses persones sol·licitin participar conjuntament en el concurs públic per a l'adjudicació de les oficines de farmàcia, cada un dels sol·licitants ha de pagar la taxa.
d) La documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen dins dels inclosos en el barem de mèrits que figura en l'annex 1 del Decret 30/2015, de 8 de maig. S'han de tenir en compte els mèrits obtinguts fins a la data de la publicació de la convocatòria.
e) La documentació aportada s'ha de presentar en originals o en còpies compulsades. S'han de compulsar tots els fulls del document i si té anvers i revers s'han de compulsar ambdues cares.
f) Si el sol·licitant ha estat titular o cotitular d'una oficina de farmàcia, ha de presentar la documentació acreditativa de l'autorització de la farmàcia i de la data d'obertura, les dades de la titularitat o cotitularitat, com ara la comunitat autònoma en la qual s'ubica, la província, el municipi, l'adreça i els percentatges de cotitularitat, així com el document en el qual es compromet a renunciar a aquesta oficina o a la part alíquota si resulta adjudicatari en el concurs. En el cas que hagi transmès l'oficina de farmàcia o l'hagi tancada, ha d'acreditar la transmissió o el tancament i les dates.
g) El certificat de la vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social amb l'especificació dels períodes cotitzats en el grup 01 (llicenciats o graduats) o en el règim de treballadors per compte propi o autònoms, el nom de l'ocupador, les dates d'alta i de baixa i el percentatge de la jornada de treball; en el cas que pertanyi a sistemes de previsió social diferents (MUFACE, ISFAS, MUGEJU, etc.), els certificats acreditatius dels serveis que s'han de valorar.
h) El contracte laboral que especifiqui el període i la tasca desenvolupada o el nomenament o document acreditatiu equivalent com a regent, substitut o adjunt.
i) En els casos de titulars o cotitulars d'oficines de farmàcia o directors tècnics d'entitats de distribució de medicaments d'ús humà o de laboratoris farmacèutics, s'ha de presentar un certificat de l'organisme públic competent acreditatiu de l'experiència professional en aquesta condició.
j) En el cas de l'experiència professional en l'àmbit de l'Administració pública com a funcionari de carrera, interí o contractat laboral, ha de presentar el certificat de l'organisme públic oficial en què constin la denominació del lloc, la titulació necessària per ocupar-lo, les funcions, l'òrgan o la unitat en què s'integra i la durada de l'acompliment.
k) En el cas de l'experiència professional prestada per compte propi s'ha de presentar el contracte de serveis en què s'especifica el servei concret que es presta i la durada.
l) Per acreditar l'experiència fora de l'Estat espanyol s'ha d'aportar el certificat oficial degudament legalitzat o postil·lat que sigui equivalent al que disposen els apartats anteriors.
m) Per a l'acreditació de mèrits dels quals tengui constància documental l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, cal atenir-se al que disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, i la persona interessada ha d'identificar, si s'escau, el registre i l'expedient en què es troba el document.
n) En el supòsit que s'al·leguin mèrits professionals o experiència docent en l'àmbit de l'Administració pública que s'hagin adquirit durant el mateix període de temps, s'ha d'adjuntar el document que acrediti la compatibilitat dels dos llocs de feina. En cas que no s'aporti aquest document, es requerirà el concursant perquè el presenti, i una vegada transcorregut el termini atorgat sense que l'hagi presentat, no es computaran cap de les dues activitats desenvolupades.
o) En el supòsit que es desenvolupin simultàniament dues activitats que, segons la legislació farmacèutica puguin ser incompatibles, s'ha de presentar un informe de l'organisme competent que n'indiqui la compatibilitat. En cas que no s'aporti aquest document, es requerirà el concursant perquè el presenti i, una vegada transcorregut el termini atorgat sense que l'hagi presentat, no es computaran cap de les dues activitats desenvolupades.
Models:
Termini màxim
No procede
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Dirección General de Prestaciones, Farmacia y Consumo
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Ordenación Farmacéutica
Carrer Calçat 2-A (2ª planta). Tel.: 971177400
(iiglesias@dgfarmacia.caib.es)
Alegaciones al concurso de méritos para la adjudicación de oficinas de farmacia 2015
Requisits
Haber participado al concurso o su representante legal
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
no procede
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Dirección General de Prestaciones, Farmacia y Consumo
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Ordenación Farmacéutica
Carrer Calçat 2-A (2ª planta). Tel.: 971177400
(iiglesias@dgfarmacia.caib.es)
Requerimiento de enmienda de méritos
Requisits
Ser participante del concurso
Documentació a presentar
Documentación requerida al requerimiento de enmienda publicado al BOIB 123 de 20 de septiembre de 2022
Models:
Termini màxim
Hasta día 4 de octubre
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Dirección General de Prestaciones, Farmacia y Consumo
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Ordenación Farmacéutica
Carrer Calçat 2-A (2ª planta). Tel.: 971177400
(iiglesias@dgfarmacia.caib.es)
Informació sobre protecció de dades
De conformidad con el reglamento (UE) 2016/679 y la legistación vigente en materia de protección de datos, se informa del tratamiento de los datos personales que contiene este trámite
Responsable del tractament
Dirección General de Prestaciones, Farmacia y Consumo
Finalitat
Tramitación del procedimento
Legitimació
Cumplimiento de una misión realizada en interés público o en el ejercicio de poderes públicos
Destinatari
No se cederán datos a terceros salvo obligación legal
Drets
Derechos de acceso, rectificación, supresión, de limitación, de portabilidad, de oposición y de no inclusión en tratamientos automatizados, como se explica en la información adicional
Informació adicional