El Govern inverteix 67 milions d’euros procedents de l’impost de turisme sostenible a Eivissa per a la modernització de la destinació, el cicle de l’aigua i la lluita contra l’oferta il·legal
El Govern inverteix 67 milions d’euros procedents de l’impost de turisme sostenible a Eivissa per a la modernització de la destinació, el cicle de l’aigua i la lluita contra l’oferta il·legal

El conseller de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, ha anunciat la inversió de 67 milions d’euros procedents de l’impost de turisme sostenible a Eivissa per a projectes destinats a la modernització de la destinació, el cicle de l’aigua i la lluita contra l’oferta il·legal.
El conseller s’ha reunit, juntament el conseller de la Mar i del Cicle de l’Aigua, Juan Manuel Lafuente, amb el president del Consell Insular d’Eivissa, Vicente Marí, i amb els cinc batles per avaluar les inversions de turisme sostenible previstes a Eivissa.
Els projectes anunciats formen part dels gairebé 380 milions d’euros en inversions de turisme sostenible que la presidenta del Govern, Margalida Prohens, va avançar a Fitur per a la transformació de les Illes Balears, per avançar cap a la sostenibilitat i el benestar dels residents.
«Aquest Govern ja no deixa abandonats els eivissencs, sinó que aposta de manera decidida per l’illa d’Evissa», ha dit Bauzà.
Projectes que s’han d’executar
Els diferents projectes que s’executaran durant aquest any a càrrec a l’impost turístic per part de les diferents administracions se centren tres eixos clau.
Modernització de la destinació, amb 12,71 milions assignats a projectes a l’illa d’Eivissa:
El Palau de Congressos, amb una assignació de 5 milions d’euros.
L’espai esportiu de Can Misses, amb 1,33 milions d’euros.
Els aparcaments dissuasius a Eivissa, amb 1,28 milions d’euros.
L’embelliment del camí del Calvari, amb 1 milió d’euros.
El recinte firal d’Eivissa, amb 0,5 milions d’euros.
L’escala de Juan Ramón Jiménez d’Eivissa, per 1 milió d’euros.
La remodelació del carrer de Vara de Rey de Sant Antoni, amb 1 milió d’euros.
Sostenibilitat i cicle de l’aigua, amb projectes amb una assignació de 12 milions, als quals s’han d’afegir les inversions de projectes del Govern relacionats amb l’aigua i el medi natural pendents de territorialitzar:
La dessaladora de Santa Eulària, per 10 milions d’euros, dels quals 3 s’executaran enguany.
La instal·lació de sensors en pous i depuradores.
L’estació de transferència de residus d’Eivissa, per 2,25 milions.
Les millores de clavegueram a Eivissa, per 1,95 milions.
Pèrgoles fotovoltaiques a Eivissa, per 1,6 milions.
La retirada de l’emissari de Talamanca, per 1,2 milions.
La renovació dels col·lectors de Sant Antoni.
La depuradora de ses Païsses.
El centre Ses Nou Rodades, per 1,88 milions.
La compra per part del Consell de l’estructura inacabada de Cala d’en Serra, a Sant Joan de Labritja, per enderrocar-la.
Projectes de millora d’espais naturals amb la contractació de persones en risc d’exclusió i educació ambiental a Sant Josep de sa Talaia.
Lluita contra l’oferta il·legal i l’intrusisme, especialment l’oferta turística il·legal, amb 8,13 milions d’euros
D’una banda, el pla de xoc contra l’oferta il·legal a Eivissa disposarà de 4,25 milions per al finançament parcial d’un projecte per un import total de 22 milions, que es repartirà de la manera següent:
Consell Insular d’Eivissa:
Àrea de Turisme: 722.700 euros
Àrea de Transports: 678.971 euros
Àrea de Comunicació: 725.511 euros
Ajuntament de Sant Antoni: 660.000 euros
Ajuntament de Santa Eulària: 488.000 euros
Ajuntament d’Eivissa: 317.000 euros
Ajuntament de Sant Josep: 530.000 euros
Ajuntament de Sant Joan: 130.000 euros
«Parlam de recursos per augmentar el cos d’inspecció i la instrucció d’expedients, així com per poder invertir en eines tecnològiques que permetin detectar aquesta oferta», ha dit el conseller.
D’altra banda, es destinaran 3,38 milions a Sant Antoni per a la millora de la inspecció, la seguretat i la conscienciació per a un turisme responsable, d’acord amb el Decret de turisme responsable, que es destinaran a contractar 10 policies locals i 12 agents cívics, i també per instal·lar càmeres de seguretat en zones turístiques, per un valor de 300.000 euros.
«No sols ara sí que invertim l’impost de turisme sostenible a Eivissa, sinó que també l’invertim de manera transparent en allò a què ha d’anar destinat, que és la sostenibilitat i la millora del turisme, també per combatre l’oferta turística il·legal», ha finalitzat el conseller.
Comparteix