Serveis d'atenció al client (SAC) dels distribuïdors d'assegurances

L'atenció i resolució de les queixes i reclamacions dels clients dels distribuïdors d'assegurances sobre la seva actuació professional que exigeix la normativa vigent varia segons el tipus de distribuïdors.

L’article 166.3 del Reial decret llei 3/2020, de 4 de febrer, de mesures urgents pel qual s’incorporen a l’ordenament jurídic espanyol diverses directives de la Unió Europea en l’àmbit de la contractació pública en determinats sectors; d’assegurances privades; de plans i fons de pensions; de l’àmbit tributari i de litigis fiscals, estableix que:

  • Els corredors d’assegurances han de comptar amb un servei d’atenció al client per atendre queixes i reclamacions dels seus clients
  • Els agents d'assegurances i els operadors de banca-assegurances poden emprar els serveis d'atenció al client de les entitats asseguradores amb qui operen, sense perjudici que puguin disposar d'un servei d’atenció al client propi.

Els distribuïdors poden contractar el servei d'atenció al client externament amb una persona o entitat externa a l’estructura de la seva organització, sempre que reuneixi els requisits que exigeix la normativa sobre protecció del client de serveis financers.

L’Ordre del Ministeri d’Economia ECO/734/2004, d’11 de març, sobre els departaments i serveis d’atenció al client i defensor del client de les entitats financeres, estableix que els titulars del servei d’atenció al client han de ser persones amb honorabilitat comercial i professional i amb coneixement i experiència adequats per exercir les funcions.

  • Han de ser designats per l'òrgan competent del distribuïdor.
  • La designació s’ha de comunicar al Registre de Distribuïdors d'Assegurances de les Illes Balears