Alta, baixa o modificació del titular del Servei d'Atenció al client
L'alta, baixa o modificació del titular del Servei d'atenció al client del distribuïdor d'assegurances s'ha de comunicar a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni en un termini màxim de 15 dies hàbils des de l’acord de modificació, atès que és una data inscribible en el Registre de distribuïdors autonòmic, d'acord amb disposició addicional vuitena del Reial decret 1060/2015, de 20 de novembre, d'ordenació, supervisió i solvència d'entitats asseguradores i reasseguradores.
L’Ordre del Ministeri d’Economia ECO/734/2004, d’11 de març, sobre els departaments i serveis d’atenció al client i defensor del client de les entitats financeres, estableix que els titulars del servei d’atenció al client han de ser persones amb honorabilitat comercial i professional i amb coneixement i experiència adequats per exercir les funcions.
Qui pot fer la comunicació?
- El distribuïdor d'assegurances, quan contracta o dóna de baixa el seu servei d'atenció al client (el contracta per primera vegada, canvia a un altre servei o el dóna de baixa)
- L'empresa que presta el servei d'atenció al client, quan canvia la persona física responsable de prestar el servei i en designa una nova, i el canvi afecta a més d'un distribuïdor.
Com fer la comunicació?
La comunicació s'ha de fer per mitjà del procediment electrònic d'aquest enllaç
Tràmit: Comunicació de modificació de dades registrals
Comunicació per part del distribuïdor |
Formulari M08 Nomenament o contracte de serveis |
Comunicació per part del servei d'atenció al client (empresa externalitzada) |
Formulari M11 Declaració d'honorabilitat professional i comercial i d'incompatibilitats (formulari M06) del nou titular Curriculum vitae del nou titular |