El Monestir de Miramar va acollir el dijous 12 de juny  la jornada de cloenda del projecte d’Aprenentatge Servei a la Serra de Tramuntana convocat pel Servei de Formació Permanent del Professorat i els Centres de Professorat i amb la col·laboració del Consorci Serra de Tramuntana. Aquesta jornada s’adreçà als centres educatius de primer any que s’inicien en aquesta metodologia.

Els centres inscrits en aquest programa d’experiència formativa són : CEIP Nicolau Calafat,  CEIP Puig de na Fàtima, CEIP Puig de Sant Martí, CEIP Ses Bassetes, CEIP Es Vinyet, CEIP Pere Rosselló i Oliver, CEIP Antònia Alzina, CEIP Gabriel Palmer, IES Can Peu Blanc, IES Baltasar Porcel, IES Guillem Sagrera i el CIFP Politècnic de Llevant. Tots ells van participar activament en una trobada marcada per l’intercanvi d’experiències, la reflexió compartida i la celebració del treball realitzat al llarg del curs.

L’acte, emmarcat en un entorn patrimonial i natural emblemàtic com és el Monestir de Miramar, va servir com a espai de trobada entre els docents i agents socials implicats en els diferents projectes d’Aprenentatge Servei  desenvolupats durant el curs 2024-2025. Els participants van exposar breus experiències, compartint els seus projectes, ressaltant els beneficis socials assolits i les habilitats desenvolupades.

La jornada va combinar moments de compartir experiències amb una visita als indrets més emblemàtics del Monestir a càrrec del filòleg i escriptor Tomàs Vibot, fomentant la cohesió entre centres i el sentiment de comunitat educativa compromesa amb la transformació social, i gaudint d’un entorn immillorable.

Organitzada pel Servei de Formació Permanent del Professorat juntament amb el Consorci Serra de Tramuntana del Consell de Mallorca, la trobada va ser valorada molt positivament pels assistents, que van remarcar tant la bellesa de l’entorn com la importància de disposar d’espais per compartir bones pràctiques i fer créixer la xarxa d’educació compromesa amb l’entorn.

Amb aquesta jornada, es posa punt final a un curs intens i enriquidor per als centres de primer any en Aprenentatge Servei, amb la mirada posada en consolidar i fer créixer aquesta metodologia en els cursos vinents.