D’acord amb l’article 49 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears, els titulars de les activitats permanents han de fer fer una revisió tècnica periòdica en el termini de deu anys comptadors des de l’inici de l’activitat i, successivament, cada de deu anys comptadors des de la darrera revisió. Aquesta revisió s’ha de presentar, de manera general, a l’ajuntament que pertoqui.

Per a les activitats existents a l’entrada en vigor de la Llei (el 28 de febrer de 2014), la seva Disposició transitòria onzena va establir un calendari específic per la presentació de les revisions periòdiques:

·         Abans del 31 de desembre de 2024 en els casos de les activitats permanents majors.

·         Abans del 31 de desembre de 2026 en la resta de casos.

El Servei d’Activitats Classificades i Espectacles Públics de la Direcció General d’Emergències i Interior, amb la col·laboració de la CTAIB (Comissió Tècnica d’Activitats de les Illes Balears), ha elaborat un model de formulari per poder facilitar als tècnics competents, ajuntaments, i a la resta d’actors intervinents el compliment d’aquest precepte. Aquest model no té caràcter oficial i es susceptible de modificacions, per tant es recomana als usuaris visitar aquesta web per possibles publicacions de noves versions.

El document es facilita en català i castellà, i en els formats pdf i odt (openDocument) per tal que el seu disseny pugui adaptar-se a necessitats d’identitat corporativa de cada ajuntament.