Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Reclamaciones económico administrativas

Resolver las reclamaciones económico administrativas presentadas ante la Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares, en relación con la aplicación de tributos, imposición de sanciones tributarias y recaudación otros ingresos de derecho público (materia económico administrativa), en los casos previstos al artículo 2 del Decreto 20/2012, de 16 de marzo.

Codi SIA

1841768

Persones destinatàries

Los ciudadanos interesados.

Termini per a resoldre i notificar

1 año, en el procedimiento ordinario, o 6 meses, en el procedimiento abreviado

Silenci administratiu

Negativo

Forma d'inici

Instancia de parte

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Suspensión de la ejecución del acto impugnado:

- Automáticamente con aportación de las garantías del artículo 233.2 de la LGT, y con aportación otras garantías: le corresponde su adopción al órgano de recaudación.

- Cuando la solicitud se fundamente en perjuicios de imposible o difícil reparación (con dispensa total o parcial de garantías), o en la existencia de error material, aritmético o de hecho: le corresponde su adopción a la Junta Superior de Hacienda.

Òrgan competent per a resoldre

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

Tràmits

X

Presentación de reclamación económico-administrativa

Requisits

Sobre el contenido del escrito de iniciación, artículo 2 del Reglamento general de desarrollo de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre, general tributaria, en materia de revisión en vía administrativa, aprobado por Real Decreto 520/2005, de 13 de mayo.

En caso de actuar por medio de representante, artículo 3 del Reglamento general de desarrollo de la Ley 58/2003, en materia de revisión en vía administrativa.

Documentació a presentar

En el caso de que se actúe por medio de representante ha de acreditarse la representación

Models:

Termini màxim

Un mes a contar desde el día siguiente al de la notificación del acto impugnado, del día siguiente al día en que se produzcan los efectos del silencio administrativo o desde el día siguiente a que quede constancia de la realización u omisión de la retención o ingreso a cuenta, de la repercusión motivo de la reclamación o de la sustitución derivada de las relaciones entre el sustituto y el contribuyente, de acuerdo con el artículo 235.1 de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre, general tributaria.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

Contacte

Servei o Secció responsable

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177131 - Fax: 971176335

(manavarro@sghis.caib.es)

Observacions

La reclamación se podrá presentar en el plazo de un mes desde el día siguiente de la notificación del acto, o del momento en que se produce el silencio administrativo (reglas especiales para los supuestos de retenciones, ingresos a cuenta, repercusiones, sustituciones, expedición de facturas o deudas de vencimiento periódico) y se dirigirá al órgano que dictó el acto impugnado o, en su caso, a la Junta Superior de Hacienda.

La reclamación se podrá presentar en cualquiera de los lugares que establece artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas

X

Presentación de documentación

Requisits

Ser interesado en el procedimiento

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

No es de aplicación

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

Contacte

Servei o Secció responsable

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177131 - Fax: 971176335

(manavarro@sghis.caib.es)

X

Subsanación de la solicitud.

Requisits

Cuando se os haya requerido para subsanar el escrito de interposición de la reclamación interpuesta, mediante este trámite podrá exponer y adjuntar la documentación requerida.

Documentació a presentar

Los documentos requeridos para subsanar los defectos advertidos.

Models:

Termini màxim

10 días hábiles a contar desde el día siguiente al de la notificación del requerimiento

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

Contacte

Servei o Secció responsable

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177131 - Fax: 971176335

(manavarro@sghis.caib.es)

Observacions

El hecho de no atender el requerimiento de subsanación de la solicitud en el plazo indicado determinará que se tenga al interesado por desistido de la reclamación y se archivará sin más trámite.

X

Trámite de alegaciones

Requisits

Ser persona interesada en el procedimiento.

La utilización del presente trámite tiene como objeto la presentación de alegaciones en relación a la reclamación formulada.

Documentació a presentar

En el caso de que se actúe por medio de representante ha de acreditarse la representación.

Models:

Termini màxim

10 días hábiles o un mes des de la fecha de notificación del acto (en función al trámite a realizar)

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

Contacte

Servei o Secció responsable

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177131 - Fax: 971176335

(manavarro@sghis.caib.es)

Observacions

Según se establece en el artículo 57.3 del Reglamento general de despliegue de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre, General Tributaria, en materia de revisión administrativa, en el caso de pruebas o informes practicados o solicitados de oficio, se pondrá de manifiesto el expediente de la reclamación a los interesados por que, en el plazo de 10 días a contar a partir del día siguiente al de la notificación, aleguen el que estimen conveniente.

Por otro lado, según dispone el artículo 236 de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre, General Tributaria, el Tribunal, una vez recibido y, en su caso, completado el expediente, lo pondrá de manifiesto a los interesados que hubieran comparecido en la reclamación y no hubieran presentado alegaciones en la interposición o las hubieran formulado pero con la solicitud exprés de este trámite, por un plazo común de un mes en el que tendrán que presentar escrito de alegaciones con aportación de las pruebas oportunas.

X

Desistimiento o renuncia de la reclamación económica administrativa

Requisits

Mediante el presente trámite se podrá desistir o renunciar de la reclamación económica administrativa presentada.

Documentació a presentar

En el caso de que se actúe por medio de representante ha de acreditarse la representación.

Models:

Termini màxim

En cualquier momento desde la interposición de la reclamación económica administrativa

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

Contacte

Servei o Secció responsable

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177131 - Fax: 971176335

(manavarro@sghis.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformidad con el reglamento (UE) 2016/679 y la legistación vigente en materia de protección de datos, se informa del tratamiento de los datos personales que contiene este trámite

Responsable del tractament

Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares

Finalitat

Tramitación del procedimiento para la resolución de la interposición de la reclamación economicoadministrativa, de acuerdo con el artículo 213.1.c) de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre, general tributaria, el Reglamento general de despliegue de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre, general tributaria, en materia de revisión en vía administrativa, aprobado por el Real decreto 520/2005, de 13 de mayo, y con el artículo 62 de la Ley 3/2003, de 26 de marzo, de régimen jurídico de la Administración de la Comunitat Autónoma de las Islas Baleares.

Legitimació

Proteger intereses vitales del interesado o de otra persona física

Destinatari

No se cederán los datos personales a terceros salvo obligación legal o de interés legítimo de acuerdo con el RGPD.

Drets

Derechos de acceso, rectificación, supresión, de limitación, de portabilidad, de oposición y de no inclusión en tratamientos automatizados, como se explica en la información adicional

Informació adicional

Descarregar