Requisits
Terreno agrícola abandonado hace menos de 30 años o terreno abancalado.
Documentació a presentar
Será imprescindible presentar estos documentos junto con el modelo normalizado de declaración responsable:
- Copia del plano completo de la finca o explotación agraria.
- Copia del plano catastral, con la identificación detallada de polígono y la parcela objeto de la transformación.
- Croquis detallado con la indicación geográfica precisa de la zona donde se prevé recuperar el cultivo.
- Documentación que acredita que el terreno se encuentra tableado o que se corresponde con una parcela de cultivo con menos de 30 años de abandono.
- (En caso que se requiera) Informe de Impacto Ambiental favorable relativo a la recuperación declarada.
Models:
Termini màxim
No hay plazo para presentar la declaración responsable
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Dirección General de Medio Natural y Gestión Forestal
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Gestión Forestal y Protección del Suelo
Tel.: 971176677
- Fax: 971176712
(forestal@caib.es)
Observacions
Recuperación de cultivos de terrenos forestales de menos de 30 años o de superficies tableadas, de acuerdo con lo que se establece en el artículo 81 de la Ley 3/2019, de 31 de enero, agraria de las Islas Baleares.