Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Medios de pago de los entes del sector público instrumental autonómico

Autorización previa para la contratación de un medio de pago diferente a la transferencia, la domiciliación bancaria, el efectivo o el cheque.

Codi SIA

2452204

Persones destinatàries

Los consorcios adscritos a la Administración de la Comunitat Autónoma de las Islas Baleares y las entidades públicas empresariales, las sociedades mercantiles públicas y las fundaciones del sector público dependientes de la Administración de la Comunitat Autónoma de las Islas Baleares (entidades mencionadas a los apartados g), h), y), j), k) y l) del artículo 1.3 de la Ley 14/2014, de 29 de diciembre, de finanzas de la Comunitat Autónoma de las Islas Baleares (relacionadas al Anexo 1).

Termini per a resoldre i notificar

6 meses (artículo 50.2 Ley 3/2003, de 26 de marzo, de régimen jurídico de la Administración de la Comunitat Autónoma de las Islas Baleares).

Silenci administratiu

Negativo

Forma d'inici

Instancia de parte

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

No

Observacions

Es preceptivo obtener la autorización de la Dirección general del Tesoro, Política Financiera y Patrimonio para la contratación de tarjetas bancarias o medios de pagos similares.

Previamente a la presentación de la solicitud ante la Dirección general del Tesoro, Política Financiera y Patrimonio, el órgano colegiado superior de dirección o de administración del ente tiene que aprobar la solicitud del medio de pago. El acuerdo que adopte el órgano colegiado tiene que hacer referencia a los aspectos mencionados en el apartado 5.3 de la Instrucción.

Esta autorización sólo se concederá en supuestos debidamente justificados y cuando los pagos no se puedan satisfacer mediante transferencia bancaria.

Las tarjetas bancarias o instrumentos de pago de funcionamiento similar no se usarán para atender gastos de manutención, representación u otras de naturaleza análoga, ni para pagar las indemnizaciones por razón del servicio al que se refiere el artículo 16.1 de la Ley 30/2020, de 29 de diciembre, de presupuestos generales de la Comunitat Autónoma de las Islas Baleares para el año 2021 o norma que la sustituya, dado que su pago se tiene que hacer con la justificación previa del gasto correspondiente.

Òrgan competent per a resoldre

Dirección General del Tesoro, Política Financiera y Patrimonio

Tràmits

X

Presentación de las solicitudes

Requisits

Previamente a la presentación de la solicitud de autorización ante la Dirección general del Tesoro, Política Financiera y Patrimonio, el ente tiene que llevar a cabo las actuaciones previstas al apartado 5 de la Instrucción 02/2021.

Documentació a presentar

Solicitud de autorización del medio de pago (modelo P1)

Models:

Termini màxim

Seis meses (artículo 50.2 Ley 3/2003, de 26 de marzo, de régimen jurídico de la Administración de la Comunitat Autónoma de las Islas Baleares).

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servicio de Gestión Financiera del Sector Público

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio de Gestión Financiera del Sector Público

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177111

(gfspi@tresorer.caib.es)

Observacions

Les sol·licituds d’autorització i la documentació adjunta s’han de signar digitalment i, només excepcionalment, i per motius justificats, s’admetrà la firma manuscrita.

Les sol·licituds d’autorització i la documentació adjunta s’han d’enviar a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni mitjançant l’aplicació VALIB o aquella que la substitueixi. Per garantir la confirmació de la recepció, l’enviament ha d’incloure l’adreça del Servei de Gestió Financera del Sector Públic gfspi@tresorer.caib.es.

En cas que l’ens no tingui accés a VALIB, o l’aplicació que la substitueixi, haurà d’enviar la sol·licitud d’autorització i la documentació adjunta, per missatge electrònic a l’adreça del Servei de Gestió Financera del Sector Públic gfspi@tresorer.caib.es. A l’assumpte del missatge s’ha d’indicar l’objecte de la sol·licitud: Autorització de (mitjà de pagament) per a (denominació de l’ens) a l’entitat (denominació de l’entitat bancària).

Addicionalment, en el cas excepcional que l’ens enviï documents amb firma manuscrita, una vegada enviats els documents escanejats per VALIB o per missatge electrònic, els documents originals o còpies compulsades s’han de trametre en sobre intern al Servei de Gestió Financera del Sector Públic.

X

Esmena sol·licitud

Requisits

Haver presentat sol·licutd prenvia de mitjans de pagament.

Heu d'indicar el número de expedient de la sol·licitud.

Documentació a presentar

Termini màxim

-

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Dirección General del Tesoro, Política Financiera y Patrimonio

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio de Gestión Financiera del Sector Público

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177111

(gfspi@tresorer.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformidad con el reglamento (UE) 2016/679 y la legistación vigente en materia de protección de datos, se informa del tratamiento de los datos personales que contiene este trámite

Responsable del tractament

Dirección General del Tesoro, Política Financiera y Patrimonio

Finalitat

Tramitación del procedimiento

Legitimació

Cumplimiento de una misión realizada en interés público o en el ejercicio de poderes públicos

Destinatari

No se cederán datos a terceros disparo de obligación legal

Drets

Derechos de acceso, rectificación, supresión, de limitación, de portabilidad, de oposición y de no inclusión en tratamientos automatizados, como se explica en la información adicional

Informació adicional

Descarregar