Requisits
- El personal docente tiene que acreditar documentalmente que tiene derecho a percibir la ayuda regulada en este título.
- Cuando los hijos sean mayores de edad laboral, el peticionario de la ayuda deberá acreditar documentalmente, para poderla percibir, que dichos hijos no tienen ingresos propios.
- La ayuda se puede otorgar también en caso de menores que estén a cargo de personal docente no universitario en régimen de acogimiento o adopción legal
Documentació a presentar
- Fotocopia del libro de familia (páginas de los titulares y del hijo o hija) o fotocopia del certificado de nacimiento literal del Registro Civil.
Cuando los hijos sean mayores de edad laboral, el peticionario de la ayuda deberá acreditar documentalmente, para poderla percibir, que dichos hijos no tienen ingresos propios mediante presentación de certificado de la Seguridad Social referido a los periodos de cotización de los hijos afectados.
Models:
Termini màxim
En el mes que el hijo o hija causante de la ayuda cumpla los 18 años.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Dirección General de Personal Docente y Centros Concertados
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de gestión de personal
C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 1a planta).
Tel.: 971177862
- Fax: 971176867
(fonssocial@dgpdocen.caib.es)