Requisits
Cuando acabe el periodo de consultas, el empresario comunicará a la autoridad laboral el resultado del mismo. Si se ha alcanzado un acuerdo se ha de trasladar copia íntegra.
En todo caso, el empresario comunicará a los representantes de los trabajadores y a la autoridad laboral la decisión sobre el despido en un plazo de quince días hábiles a contar desde la fecha de la última reunión celebrada en el período de consultas. Transcurrido este plazo sin comunicar la decisión empresarial, el procedimiento caduca y no se pueden notificar los despidos, sin perjuicio de que se pueda iniciar un nuevo procedimiento.
La autoridad laboral dará traslado de la decisión empresarial a la entidad gestora de las prestaciones por desempleo haciendo constar la fecha en que la empresa le ha comunicado la decisión empresarial, a partir de la cual se genera el derecho de los trabajadores a percibir prestaciones por desempleo, si corresponde.
Notificación de los despidos
Después de haber comunicado la decisión empresarial a la autoridad laboral, la empresa puede comenzar a notificar los despidos individualmente a los trabajadores afectados. En todo caso, deben haber transcurrido al menos 30 días hábiles entre la fecha de comunicación del período de consultas a la autoridad laboral y la fecha de efectos de los despidos.
Trabajadores de 55 o más años
Cuando la empresa no esté incursa en un procedimiento concursal y el despido afecte a trabajadores de 55 o más años que no tuvieran la condición de mutualistas a 1-1-1967, existe la obligación de abonar las cuotas destinadas a financiar un convenio especial en los términos previstos en la Ley General de la Seguridad Social.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Dirección General de Trabajo y Salud Laboral
Contacte
Servei o Secció responsable
Departamento de Relaciones Laborales
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló).
Tel.: 971178900
(eres@caib.es)
Observacions