Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Procedimiento de clasificación empresarial

La clasificación empresarial es un requisito de capacidad que tienen que acreditar las empresas en los procedimientos de adjudicación de determinados contratos de los entes del sector público. La clasificación se exige en los contratos de obra cuyo valor estimado sea igual o superior a 500.000 euros (IVA excluido).

En cambio, en los contratos de servicios no se exige la clasificación, aunque el empresario puede obtenerla como empresa de servicios a fin de acreditar su solvencia.

Los expedientes de clasificación se deben tramitar ante la Junta Consultiva de Contratación Administrativa de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears.

Codi SIA

207967

Persones destinatàries

Empresarios personas jurídicas, empresarios individuales y profesionales cuya actividad se desarrolle en el ámbito de las obras y/o los servicios.

Termini per a resoldre i notificar

6 meses

Silenci administratiu

Positivo

Forma d'inici

Instancia de parte

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Si opta por la presentación telemática, tendran que adjuntar el modelo específico correspondiente que consta en el apartado documentación a presentar debidamente rellenado y firmado.

Òrgan competent per a resoldre

Junta Consultiva de Contratación Administrativa

Tràmits

X

Solicitud de Clasificación empresarial

Requisits

Ser un empresario persona jurídica, empresario individual o profesional la actividad del cual se desarrolle en el ámbito de las obras y/o los servicios.

Documentació a presentar

La documentación a presentar se explica en detalle al documento de instrucciones para la solicitud.

Models:

Termini màxim

Permanente

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Junta Consultiva de Contratación Administrativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Junta Consultiva de Contratación Administrativa

C/ de Sant Pere, 7. Tel.: 971177080 - Fax: 971176371

(juntaconsultiva@caib.es)

Observacions

Atès el pes dels documents a presentar i els fitxers de dades que s'obtenen de l'aplicació CLAEMP, aquests s'han d'enviar segons s'explica al Document d'ajuda per a la presentació telemàtica.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformidad con el reglamento (UE) 2016/679 y la legistación vigente en materia de protección de datos, se informa del tratamiento de los datos personales que contiene este trámite

Responsable del tractament

Junta Consultiva de Contratación Administrativa

Finalitat

Tramitación del procedimiento y otorgamiento de la clasificación empresarial de acuerdo con el que prevén la Ley 9/2017, de 8 de noviembre de Contratos del Sector Público y lo Real Decreto 773/2015, de 28 de agosto, por el cual se modifican determinados preceptos del Reglamento General de la Ley de Contratos de las Administraciones Públicas, aprobado por el Real Decreto 1098/2001, de 12 de octubre y lo Real Decreto 716/2019, de 5 de diciembre, por el cual se modifica el Real Decreto 773/2015, de 28 de agosto.

Legitimació

Ejecución de un contrato

Destinatari

No se cederán los datos personales a terceros, salvo de obligación legal o interés legítimo de acuerdo con el RGPD.

Drets

Derechos de acceso, rectificación, supresión, de limitación, de portabilidad, de oposición y de no inclusión en tratamientos automatizados, como se explica en la información adicional

Informació adicional

Descarregar