Requisits
Estar inscrito en el Registro de gestores de biomasa vegetal.
Documentació a presentar
a) En caso de querer instalar un punto de recogida y tratamiento (durante 1 año), cumplimentar el modelo de "Punto de recogida y tratamiento".
b) En caso de querer instalar un punto de almacenamiento y transferencia (durante 3 años), cumplimentar el modelo "Punto de almacenamiento".
c) Será imprescindible presentar este documentos adicionals junto con el modelo normalizado de declaración responsable:
1. (Solo en caso de representación) Autorización de representación en favor de la persona declarando
2. Documentación acreditativa de la disponibilidad del terreno.
3. Descripción de las instalaciones (ubicación con coordenadas geográficas, características técnicas), tipos y cantidades de biomasa que se quieren recoger o almacenar.
4. Descripción de las actividades de valorización de biomasa que se tienen que llevar a cabo (superficie utilizada por cada tipo de operación, tipo de maquinaria y capacidad máxima de tratamiento de la instalación).
5. Medidas de prevención y autoprotección de incendios en el conjunto de la instalación.
6. Descripción del medios adecuados de protección contraincendios segundos la ubicación del punto.
7. En caso de extracción de biomasa forestal, presentar Plan técnico aprobado o, si no hay, autorización de tala.
Models:
Termini màxim
No hay plazo de presentación
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servicio de Gestión Forestal y Protección del Suelo
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Gestión Forestal y Protección del Suelo
Tel.: 971176677
- Fax: 971176712
(forestal@caib.es)
Observacions
Instal·lació de punts de recollida i tractament, o de punts d’emmagatzematge i transferència de biomassa vegetal, d’acord amb el que s’estableix a l’article 84 de la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears.