Requisits
Respecto a las prácticas profesionales no laborales, los centros de trabajo se tendrán que ajustar al Real decreto 34/2008; en cuanto al periodo FEMPO, la empresa tendrá que lograr las finalidades que establece el Real decreto 659/2023.
-Haber firmado un convenio entre el centro de formación y la empresa.
Documentació a presentar
Para personas jurídicas y físicas realizar el trámite telemático de la solicitud rellenando los datos requeridos en el formulario. Solamente tiene que presentarse la documentación que indique el asistente de tramitación.
En el caso de personas físicas también puede optar por descargar el modelo de solicitud adjunto a este trámite y formalizar el registro tanto de manera telemática como presencial.
Models:
Termini màxim
- Para periodos de prácticas derivados de las convocatorias para financiar especialidades formativas de certificados de profesionalidad (CP): 1 mes desde el día de la finalización de las prácticas de todos los alumnos asignados a la misma empresa.
- Para periodos FEMPO derivados de las convocatorias de Grados de Formación Profesional: 3 meses desde el día siguiente a la finalización del periodo de formación en empresa de todos los alumnos asignados a la misma empresa.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servicio de Ocupación de las Illes Balears (SOIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de formació per a l'Ocupació 2
(convocatoriesformacio@soib.caib.es)
Observacions
Solamente en el caso de personas físicas puede optarse por rellenar el modelo de solicitud adjunto a este trámite y formalizar el registro tanto de manera telemática como presencial.