Requisits
Sobre el contenido del escrito de iniciación, artículo 2 del Reglamento general de desarrollo de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre, general tributaria, en materia de revisión en vía administrativa, aprobado por Real Decreto 520/2005, de 13 de mayo.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
Un mes a contar desde el día siguiente al de la notificación del acto impugnado, del día siguiente al día en que se produzcan los efectos del silencio administrativo o desde el día siguiente a que quede constancia de la realización u omisión de la retención o ingreso a cuenta, de la repercusión motivo de la reclamación o de la sustitución derivada de las relaciones entre el sustituto y el contribuyente, de acuerdo con el artículo 235.1 de la Ley 58/2003, de 17 de diciembre, general tributaria.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares
Contacte
Servei o Secció responsable
Junta Superior de Hacienda de las Islas Baleares
C/ del Palau Reial, 17.
Tel.: 971177131
- Fax: 971176335
(mlmartinez@sghis.caib.es)
Observacions
La reclamación se podrá presentar en el plazo de un mes desde el día siguiente de la notificación del acto, o del momento en que se produce el silencio administrativo (reglas especiales para los supuestos de retenciones, ingresos a cuenta, repercusiones, sustituciones, expedición de facturas o deudas de vencimiento periódico) y se dirigirá al órgano que dictó el acto impugnado o, en su caso, a la Junta Superior de Hacienda.
La reclamación se podrá presentar en cualquiera de los lugares que establece artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas