Requisitos
1. Poden ser beneficiàries dels ajuts per a les actuacions objecte de subvencions previstes en el punt 6 d'aquesta convocatòria les entitats locals i les empreses públiques que es dediquin a la gestió de residus en l'àmbit territorial de les Illes Balears.
2. Cada municipi podrà sol·licitar subvenció per a un màxim de 5 actuacions, seleccionades entre el total de 19 actuacions objecte de finançament definides al punt 6 d'aquesta convocatòria (annex 1). La sol·licitud pot ser presentada per l'entitat local i/o empresa pública atenent a quina sigui l'entitat encarregada d'executar l'actuació.
3. No poden concórrer en la convocatòria simultàniament i per a les mateixes actuacions les entitats locals i les empreses públiques. Cada actuació només podrà ser subvencionada una vegada.
4. A més dels requisits establerts en els punts anteriors, hauran de complir tots els requisits prevists a l'Ordre de 3 d'octubre del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, de 3 d'octubre de 2017 per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per al finançament d'inversions relatives a la prevenció, la reducció i la gestió de residus (BOIB núm. 123, de 7 d'octubre de 2017), així com els establerts al Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions
5. No poden ser beneficiàries d'aquests ajuts entitats o empreses públiques que estiguin incloses en alguna de les causes que preveu l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. La justificació de no trobar-se dins aquestes prohibicions s'efectuarà de la manera prevista en l'apartat 6 de l'article 10 esmentat del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret Legislatiu 2/2005.
6. No es podran concedir subvencions a les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades en els darrers tres anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, segons que s'indica a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Les entitats locals i empreses públiques sol·licitants de la subvenció han de presentar una declaració responsable del fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere (Annex 2)
7. Serà condició indispensable per accedir al finançament d'aquesta subvenció estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant el Govern de les Illes Balears i l'Administració General de l'Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social. Per poder acreditar aquest compliment, s'haurà de presentar un certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries esmentades i de la Seguretat Social o s'autoritzarà l'administració competent emplenant les caselles corresponents de l'annex 1 perquè l'òrgan que trameti aquesta subvenció en faci una comprovació d'ofici. Quan la quantia a atorgar sigui igual o inferior a 3.000€ es podrà acreditar el compliment d'aquestes obligacions mitjançant una declaració responsable.
Documentación a presentar
1. Les entitats locals i/o empreses públiques interessades han de presentar la sol·licitud d'acord amb el model que s'adjunta a l'annex 1, també disponible al lloc web del Servei de Residus i Sòls Contaminats, .
2. Juntament amb la sol·licitud, s'ha d'aportar la documentació següent:
- Còpia del DNI de la persona sol·licitant que actua en representació legal de l'entitat
- Documentació necessària per acreditar la capacitat de representació legal de l'entitat per part de la persona sol·licitant. En cas de que el sol·licitant sigui la persona que exerceix la funció de batlia, s'ha d'aportar fe pública de la Secretaria de l'Ajuntament que acredita que la persona qui signa la sol·licitud exercia les funcions de la batlia en el moment de la signatura.
- Còpia del document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.
- En el cas de les empreses públiques, consorcis, mancomunitats de municipis o similars, fotocòpia compulsada del document
constitutiu de l'entitat o dels estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent
- Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (annex 2).
- Memòria explicativa de cada actuació per la qual se sol·licita finançament, que inclourà, com a mínim, la informació següent:
- Títol
- Justificació de l'actuació subvencionable
- Objectius, població atesa
- Situació actual i descripció de les actuacions a desenvolupar
- Dates de realització i temporalització de l'actuació
- Pressupost total i desglossat per activitats, amb indicació expressa de les despeses corresponents als conceptes subvencionables, així com de les ajudes o subvencions concedides per altres estaments públics o privats per a la realització de la mateixa actuació i també, si escau, els ingressos prevists per a l'execució de l'activitat
Modelos:
Plazo máximo
dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Dirección General de Economía Circular, Transición Energética y Cambio Climático
Contacto
Servicio o Sección responsable
Dirección General de Economía Circular, Transición Energética y Cambio Climático
Tel.: 971178900
(info@energia.caib.es)