Requisitos
El pagament de la subvenció (final o de les anualitats corresponents quan n'hi hagi previstes a la resolució de concessió) únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la sol·licitud de pagament i la presentació de la documentació establerta a l'apartat 10 de la convocatòria:
1. L'activitat subvencionada s'ha d'entendre justificada amb l'acreditació de la seva realització efectiva i el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit.
2. Les despeses objecte dels ajuts s'han d'executar en el període d'execució establert en la base 5.3 d'aquesta convocatòria. El termini per justificar la realització dels conceptes subvencionables finalitza quinze dies després del període d'execució o en la data que determini la resolució de la concessió.
3. No s'han de tenir en consideració com a justificants de les despeses subvencionables les factures emeses o els pagaments fets amb anterioritat al període d'execució ni posteriors als terminis d'execució i justificació respectivament que ha d'establir cada resolució de concessió.
4. Quan la naturalesa de l'actuació permeti desplegar-la per parts, el director general d'Innovació pot autoritzar que s'abonin pagaments fraccionats per anualitats i quanties equivalents o proporcionals a la justificació presentada. Aquests pagaments no tenen caràcter de bestreta. Les quanties i la periodicitat de les justificacions s'han de determinar en la resolució de concessió.
Documentación a presentar
1. Els sol·licitants hauran de presentar la sol·licitud de pagament, a més de la documentació següent:
a) Memòria tècnica i econòmica d'execució de l'actuació amb el contingut mínim que es detalla en l'annex IV de la convocatòria.
b) Les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses i especifiquin clarament les despeses corresponents en l'objecte de la subvenció.
c) Compte justificatiu amb la relació de les despeses de l'actuació o projecte.
d) Justificant per a les despeses superiors a 15.000 euros, de subministraments i prestacions de serveis, segons el que estableix la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes de sector públic.
2. En el cas de les despeses de personal propi s'han de presentar les nòmines del personal del període subvencionable (sols en el cas del gerent, director, administrador o propietari de l'entitat sol·licitant s'admet com a despesa de personal propi l'emissió de factures com a autònom).
3. Totes les despeses imputades han d'anar acompanyades del justificant de pagament.
3.1 Per justificar el pagament de les factures objecte de la subvenció s'ha de presentar la documentació següent:
a. Una còpia del document bancari que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura corresponent.
b. Una còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.
Això no obstant, per a les factures inferiors a 500 euros és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. Per a imports inferiors a 100 euros s'acceptaran com a justificants de despesa els tiquets de caixa.
3.2 Per justificar el pagament de les despeses de personal propi:
a. Nòmines acompanyades del justificant de pagament
b. Models de liquidació i la relació nominal de la Seguretat Social.
c. Models d'IRPF empresarial, corresponents als mesos a justificar.
d. Relació de nombre d'hores i percentatges de dedicació a l'actuació objecte de subvenció per a cada un dels treballadors del projecte respecte a la totalitat de la jornada laboral signat pel treballador i per l'entitat beneficiària.
e. En el cas de autònoms dependents i/o personal directiu, factures amb la descripció de les feines realitzades, nombre d'hores i preu hora.
4. En el cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat a la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els quinze dies següents comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.
5..Si en el seguiment s'observa l'incompliment o desviacions, per raons imputables als beneficiaris, dels termes establerts als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió; de les obligacions del beneficiari; la falsedat, la inexactitud o l'omissió de dades; una desviació clara pel que fa a la qualitat tècnica o tecnològica dels processos seguits i dels resultats esperats; l'aplicació, en tot o en part, de les quantitats rebudes a finalitats diferents a aquelles per les quals fou concedit l'ajut inicialment; o l'obtenció amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajuts públics o privats que, en conjunt, superin el cost de l'actuació, la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica ha d'acordar la modificació de la resolució de concessió i/o la revocació de les subvencions atorgades d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, sense perjudici que s'apliqui el règim sancionador que preveu el títol V del Text refós.
6. En els casos en què el beneficiari hagi incomplert parcialment la justificació pressupostària, però l'execució efectiva sigui d'un 80 % o percentatge superior de les actuacions previstes en el pressupost aprovat en la resolució de concessió i s'acrediti que aquesta inequívocament tendeix a la satisfacció dels compromisos d'actuacions de la concessió i que no desvirtua la finalitat de l'ajut, suposarà la reducció proporcional de l'ajut segons els criteris i condicions que estableix l'article 24 de l'ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 (BOIB núm. 25, 13 de febrer de 2010).
7. Tant l'AEI com les empreses considerades beneficiàries han de justificar individualment l'ajut rebut presentant un compte justificatiu, en el qual les despeses no es poden solapar. El compte justificatiu ha de complir les especificacions de la base 10 d'aquesta convocatòria sobre la justificació i el pagament dels ajuts, i s'ha d'acompanyar de la documentació indicada en aquesta base.
També les empreses beneficiàries han de signar conjuntament amb l'AEI la memòria tècnica de justificació.
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Les despeses objecte de les ajudes s'han d'executar en el període d'execució establert a la base 5.3. d'aquesta convocatòria. El termini per justificar la realització dels conceptes subvencionables finalitza quinze dies després del període d'execució.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Servei d'Innovació
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei d'Innovació
Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta.
Tel.: 971176105
(innovacio@caib.es)