Requisits
La persona adjudicataria, dentro del plazo señalado en la autorización de instalación y, como mínimo, treinta días antes de la fecha prevista por la apertura del casino, tiene que solicitar a la Dirección general de Comercio la autorización de apertura y funcionamiento, que está vinculada en todo momento a la vigencia de la autorización de instalación.
Después de la petición previa de la persona adjudicataria, el consejero puede prorrogar el plazo de apertura por un periodo máximo de tres meses cuando, a juicio suyo, haya causas que lo justifiquen.
Si la persona adjudicataria no insta la autorización de apertura y funcionamiento dentro del plazo señalado, la autorización de instalación se tiene que considerar caducada.
Documentació a presentar
1.º Certificado del ayuntamiento competente por razón del municipio de ubicación del casino que acredite que el local o establecimiento tiene las licencias oportunas para su apertura.
2.º Lista definitiva de personal que tenga que prestar servicios al casino con especificación de la categoría profesional.
3.º Certificado de final de obra, y que las obras e instalaciones se corresponden sustancialmente al proyecto básico para el cual se concedió la autorización de instalación..
4.º Certificado de personal técnico competente, visado por el colegio profesional oportuno, si es procedente, acreditativo del funcionamiento idóneo de todas las instalaciones relacionadas con el juego, como también de las medidas de seguridad del casino.
5t. Lista detallada de los juegos para practicar, con indicación de los límites y máximos, si procede, de las apuestas en cada juego, como también del número de máquinas de tipos C para instalar.
6t. Todos los otros documentos que acrediten el cumplimiento técnicos establecido en la resolución de autorización de instalación, en el supuesto de que en aquella haya.
7t. Documento acreditativo de haber formalizado la garantía en la cuantía y forma establecida en este Reglamento.
Models:
Termini màxim
Seis meses.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Consejería de Empresa, Empleo y Energía
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Juego
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló).
Tel.: 971178900
(mcanyellas@dgce.caib.es)
Observacions
Una vegada rebudes la sol·licitud i la documentació, la Direcció General ha de practicar la inspecció escaient per comprovar el compliment dels requisits establerts en la resolució d’autorització d’instal·lació i la resta d’obligacions legals, i se n’ha d’estendre una acta, ja sigui amb mitjans propis o amb la col·laboració de les entitats que col·laboren amb l’Administració en matèria d’activitats classificades (ECA).
Si l’examen dels documents presentats i el resultat de la inspecció són satisfactoris, el conseller ha de dictar una resolució per concedir l’autorització d’obertura i funcionament. En cas d’incompliment dels requisits es dictarà una resolució denegatòria de l’autorització, que comportarà la caducitat de l’autorització d’instal·lació.