Requisitos
Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta convocatòria:
1. El propietari únic o els copropietaris conjuntament d'edificis d'habitatges o d'habitatges que, a la vegada, poden ser:
a) Les persones físiques majors d'edat o emancipades que siguin residents a les Illes Balears i que tenguin la nacionalitat espanyola. En el cas d'estrangers, han de tenir la residència legal a Espanya.
b) Les persones jurídiques de naturalesa privada, que acreditin en la sol·licitud que es troben constituïdes degudament, segons la normativa que els resulti d'aplicació.
2. Les comunitats de propietaris d'edificis d'habitatges o les agrupacions de comunitats de propietaris, constituïdes d'acord amb el que disposa l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal.
3. Els propietaris que, de forma agrupada, ho siguin d'edificis d'habitatges que reuneixin els requisits establerts per l'article 396 del Codi civil, però no hagin atorgat el títol constitutiu en règim de propietat horitzontal.
4. Els consorcis i els ens associatius per a la gestió d'habitatges que acreditin la seva condició mitjançant un contracte vigent amb la propietat de l'edifici d'habitatges per un termini suficient, pel qual se'ls atorgui la facultat expressa per dur a terme les obres subvencionables d'acord amb aquesta convocatòria.
Documentación a presentar
1. La documentació que justifica la identitat de la persona física o la personalitat de la persona jurídica (DNI, NIE o NIF).
2. En el cas que faci la sol·licitud un representant, una fotocòpia compulsada de l'escriptura pública d'atorgament de poders, l'acta de la comunitat de propietaris on consti la representació, o qualsevol altre mitjà que permeti deixar constància fidedigna de la representació.
3. L'informe tècnic que acrediti la necessitat de l'actuació amb data anterior a la sol·licitud de l'ajuda, si escau. Quan el pressupost d'execució material (PEM) no sigui superior a 15.000,00 €, els habitatges unifamiliars i els individuals en edificis d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva poden substituir el certificat per una declaració responsable del beneficiari, sempre que les obres no estiguin subjectes a llicència municipal.
4. L'acord o, si escau, la declaració responsable sobre les actuacions per fer que han d'adoptar, segons el model que figura en l'annex 4.
5. El projecte de les actuacions que s'hi han de fer. Per al cas de les actuacions que no exigeixin projecte, és necessari justificar, en una memòria subscrita per personal tècnic competent, l'adequació de l'actuació al Codi tècnic de l'edificació i altra normativa d'aplicació. Aquesta documentació no és necessària quan el pressupost d'execució material (PEM) no sigui superior a 15.000,00 €, en els habitatges unifamiliars i els individuals en edifici d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva, sempre que les obres no estiguin subjectes a llicència municipal.
6. El pressupost de les obres emès per l'empresa constructora, desglossat degudament per a cada tipus d'obra, amb descripció de partides, amidaments i preus unitaris.
7. La documentació acreditativa d'haver sol·licitat tres ofertes, d'acord amb el que estableix l'apartat 4 del punt 8è d'aquesta convocatòria, juntament amb una memòria que justifiqui la contractació de l'empresa seleccionada, en el cas d'obres d'import igual o superior a 40.000 €.
8. Les fotografies de l'estat anterior de l'edifici d'habitatges o de l'habitatge.
9. L'autorització expressa de la persona sol·licitant, segons el model que figura en l'annex 5, perquè tant l'Ajuntament de Manacor com la Comunitat Autònoma de les Illes Balears puguin obtenir, de manera directa, la informació que acrediti el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social per part del sol·licitant, i les dades cadastrals, que figurin en l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears, la Tresoreria General de la Seguretat Social i la Direcció General del Cadastre. Si de cas hi manca, l'interessat ha de presentar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social, i les dades cadastrals.
10. L'acord per escrit entre el propietari de l'habitatge i el llogater, en cas que s'hagi convingut que aquest darrer faci les obres de rehabilitació i sol·liciti la subvenció.
11. La declaració responsable dels propietaris o llogaters segons el model de l'annex 6.
12. En cas d'obres començades però no acabades en el moment de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears:
- La llicència municipal o comunicació prèvia necessària per executar l'obra, juntament amb les altres autoritzacions administratives preceptives.
- El certificat d'inici de les obres amb data posterior al dia 8 d'abril de 2020, signat per personal tècnic competent. Quan el pressupost d'execució material (PEM) no sigui superior a 15.000,00 €, els habitatges unifamiliars i individuals en edifici d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva poden substituir el certificat per una declaració responsable del beneficiari, sempre que les obres no estiguin subjectes a llicència municipal.
13. En el supòsit d'obres ja acabades en el moment de la sol·licitud, el certificat final d'obres signat per un tècnic competent, o una declaració responsable del beneficiari en cas d'edifici unifamiliar o habitatge individual amb pressupost d'execució material (PEM) no superior a 15.000,00 €, sempre que les obres no estiguin subjectes a llicència municipal.
Modelos:
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
A més, s'ha publicat ampliació del termini presentació sol·licituds fins el 3//11/2020 (BOIB núm. 179, de 17 d'octubre de 2020)
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Dirección General de Vivienda y Arquitectura
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servicio de Proyectos y Obras
Tel.: 971176514
(mprohens@dgarquit.caib.es)
Observaciones
Presentació en les oficines de l'Ajuntament de Manacor, o en qualsevol dels llocs que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.