Nova autorització ambiental integrada (IPPC)
Procediment de tramitació de nova IPPC
Código SIA
1851125
Personas destinatarias
persones, empreses
Plazo máximo para la resolución y notificación
xx/xx/xx
Silencio administrativo
Negativo
Forma de inicio
Instancia de parte
Fin de la via administrativa
Si
Disponible para tramitar por persona apoderada
Si
Observaciones
La tramitació de l'autorització ambiental integrada (art.12-25 del RDL 1/2016) consta dels següents tràmits:
a) Sol·licitud que inclou la següent documentació:
i) Projecte básic que inclou els aspectes establerts a l'article 12.1.
ii) Informe urbanístic de l'ajuntament en el qual s'ubiqui la instal·lació, acreditatiu de la compabilitat del projecte amb el planejament urbanístic, d'acord amb allò establert en l'article 15.
iii) Si n'és cas, la documentació exigida per la legislació d'aigües i costes per l'autorització d'abocaments a les aigües continentals o des de terra.
iv) La determinació de dades que gaudeixin de confidencialitat d'acord amb les disposicions vigents.
v) Qualsevol altra informació i documentació acreditativa del compliment de requisits establerts en la legislació aplicable inclosa, si n'és cas, la referida a fiances o segurs obligatoris que siguin exigibles, entre d'altres, per la Llei 26/2007, de 23 d'octubre.
vi) Es requerirà un informe base abans de comerçar l'explotació de la instal·lació quan l'activitat impliqui l'ús, producció o emissió de substàncies perilloses rellevants, tenint en compte la possibilitat de contaminació del sòl i la contaminació de les aigües subterrànies en l'emplaçament de la instal·lació.
vii) Resum no tècnic.
viii) Estudi d'impacte ambiental o document ambiental quan sigui necessari.
b) Presentació de la sol·licitud davant l'òrgan designat per la comunitat autònoma (Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears) (art.13).
c) En tots els aspectes no regulats en aquesta llei el procediment d'atorgació de l'autorització ambiental integrada s'ajustarà a allò establert en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
d) Informació pública (art.16).
e) Informes, informe de l'ajuntament i informe de l'organisme de conca, si n'és cas (art.17-19).
d) L'òrgan competent per a atorgar l'autorització ambiental integrada, tras realitzar una avaluació d'impacte ambiental del projecte en el seu conjunt efectuarà el tràmit d'audiència al sol·licitant de l'autorització. Finalitzat el tràmit d'audiència l'autoritat competent redactarà una proposta resolució ajustada al contingut de l'article 22. (art.20.1).
e) S'haurà de publicar la resolució administrativa d'atorgament de l'autorització ambiental integrada en el butlletí oficial de la comunitat autònoma (BOIB) (art.24.3).
Normativa del procedimiento
Órgano competente para resolver
Servicio de Asesoramiento Ambiental