Requisits
- Personas trabajadoras registradas en el SOIB como demandantes de empleo, parados, mayores de 30 años y en situación de paro de larga duración en el momento del inicio de la acción formativa que reúnan las condiciones del apartado 5 del anexo 1 de la convocatoria.
- Mujeres víctimas de violencia machista registradas en el SOIB como demandantes de empleo que cumplan las condiciones del apartado 5 de la convocatoria.
Documentació a presentar
- Solicitud
- Documento D52 (declaración responsable de veracidad de datos bancarios)
- Declaración responsable según modelo oficial
La situación de mujer víctima de violencia machista se tiene que acreditar:
- A través de la sentencia condenatoria, durante los 24 meses posteriores de haberse notificado.
- Mediante la resolución judicial que acuerde medidas cautelares para proteger a la víctima o a través de la orden de protección acordada a favor de la víctima, mientras sea vigente.
- A través del informe del ministerio fiscal que indique la existencia de indicios que la demandante es víctima de violencia de género, hasta que se dicte la resolución sobre la orden de protección.
- Informe de los servicios sociales comunitarios o especializados que acredite que la mujer es víctima de violencia machista.
Models:
Termini màxim
La entidad formativa presentará las solicitudes al SOIB en el plazo de 10 días hábiles desde la finalización de la acción formativa, o de un mes en caso de las especialidades formativa de inglés y alemán.
En caso de que la acción formativa finalice dentro de 2018 pero antes de la publicación de la convocatoria, el centro de formación puede presentar las solicitudes de los alumnos como máximo hasta el 18/05/2018.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servicio de Ocupación de las Illes Balears (SOIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Ocupación de las Illes Balears (SOIB)
Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol.
Tel.: 971177900
- Fax: 971176342