Requisits
Personas mayores de 30 años
a) Cursar una acción formativa de una especialidad formativa de formación profesional para la ocupación financiada por el SOIB.
b) Tener más de 30 años al inicio de cada acción formativa.
c) Estar inscrita en el SOIB como demandante de ocupación desocupado el día de inicio de cada acción formativa.
d) Haber sido inscrita en el SOIB o en otro servicio público del sistema nacional de ocupación como demandante de ocupación desocupado durante al menos cuatro meses en los últimos seis de inmediatamente anteriores al día de la incorporación a cada acción formativa.
e) Finalizar la acción formativa (módulo) con aprovechamiento (apto).
Das víctimas de violencia machista
a) Cursar una acción formativa de una especialidad formativa de formación profesional para la ocupación financiada por el SOIB.
b) Estar inscrita como demandante de ocupación desocupada en el SOIB el día de inicio de cada acción formativa.
c) Finalizar la acción formativa (módulo) con aprovechamiento (apto).
d) Estar en situación de ser una da víctima de violencia machista acreditada, de acuerdo con el apartado 6.5.b) del anexo de la convocatoria.
Documentació a presentar
a) Solicitud de acuerdo con el modelo que se encuentra en el web del SOIB.
b) Si la alumna es víctima de violencia machista, tiene que adjuntar a la solicitud uno de los documentos siguientes:
— Sentencia condenatoria, durante los 24 meses posteriores de haberse notificado.
— Resolució judicial que acordi mesures cautelars per protegir la víctima o a través de l'ordre de protecció acordada a favor de la víctima, mentre sigui vigent.
— Informe del ministeri fiscal que indiqui l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència masclista, fins que es dicti la resolució sobre l'ordre de protecció.
— Informe de los servicios sociales comunitarios o especializados que acredite que la mujer es víctima de violencia machista.
c) Lo SOIB puede obtener los certificados acreditativos que la persona interesada está al cabo de la calle de las obligaciones con la Agencia Tributaria estatal y con la Seguridad Social, así como verificar los datos de identidad (DNI), excepto en caso de oposición expresa de la persona interesada, que se tiene que hacer constar en el modelo de solicitud. En caso de que no se autoricen estas consultas, la persona solicitante tiene que aportar junto con la solicitud de ayuda la documentación acreditativa de estar al cabo de la calle de las obligaciones anteriores, así como una copia del documento de identidad, si procede, y el informe de vida laboral.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El plazo para presentar la solicitud empieza el día siguiente que acabe la acción formativa y finaliza dos meses después. Se tiene que presentar una solicitud por acción formativa.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servicio de Ocupación de las Illes Balears (SOIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Ocupación de las Illes Balears (SOIB)
Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol.
Tel.: 971177900
- Fax: 971176342