Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Autorització d'empresa organitzadora i explotadora d'apostes

Donar d'alta una empresa que té per objecte l'organització i explotació d'apostes de joc.

Codi SIA

2306604

Persones destinatàries

Empreses de joc.

Termini per a resoldre i notificar

Tres mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

L'autorització s'atorgarà per un termini de deu anys.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Tràmits

X

Sol·licitud d'autorització d'empresa organitzadora i explotadora d'apostes

Requisits

-Tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o signants de l'Acord de l'espai econòmic europeu.

- Acreditar solvència econòmica i financera, mitjançant l'informe d'una institució financera o l'informe d'una empresa auditora que acrediti la solvència econòmica i financera de l'empresa.

- Acreditar solvència tècnica i, concretament, disposar d'un sistema informàtic segur per a l'organització i la comercialització de les apostes que garanteixi el funcionament correcte. S'ha d'acreditar mitjançant un certificat emès per una empresa auditora externa que es pronunciï sobre aquests aspectes.

- Haver constituït la garantia d'acord amb l'article 16 del Decret 42/2017, de 25 d'agost.

- Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.

- Tenir per objecte social la gestió, l'organització i l'explotació de jocs o apostes.

- Les empreses d'apostes, siguin persones físiques o jurídiques, respectivament han de comptar amb uns fons propis afectes a l'activitat o un capital social mínim totalment subscrit i desemborsat, en ambdós casos de 500.000 euros. La participació directa o indirecta del capital extracomunitari s'ha d'ajustar a la normativa reguladora del règim jurídic de les inversions estrangeres.

- No trobar-se incurs en cap de les circumstàncies establertes en l'article 3.8 i 3.9 de la Llei 8/2014.

Taxes

TAXA 03 IB) Empreses de joc > Autorizació i inscripció d'empreses de joc. . - Imprimir document i efectuar el pagament en les entitats bancàries o de forma telemàtica.

Documentació a presentar

- Sol·licitud d'acord amb el model normalitzat.

- Còpia del número d'identificació fiscal.

- Còpia de l'escriptura de constitució de la societat i dels seus estatuts socials, amb constància fefaent de la inscripció en el Registre Mercantil corresponent, i la identitat i l'acreditació de representant de la persona que signa la sol·licitud.

- Memòria explicativa dels mitjans tècnics, materials i personals de què disposen per dur a terme la seva activitat en la comunitat autònoma de les Illes Balears.

- Un projecte d'explotació, integrat almenys, per:

Memòria explicativa de l'activitat de l'empresa amb referència als aspectes organitzatius, als recursos disponibles i, si s'escau, a l'experiència professional en activitats de jocs i apostes.

Memòria descriptiva de la comercialització i explotació de les apostes. En la memòria s'han d'incloure els tipus d'apostes que es preveu explotar, així com les classes d'esdeveniments objecte de les apostes i s'hi ha de fer menció particular als sistemes, procediments o mitjans relatius a l'organització, la gestió, l'explotació, la difusió i el control de l'activitat.

Quan les apostes es facin a través de mitjans de comunicació o connexió a distància o interactius, s'han d'especificar a més els sistemes a utilitzar i, si s'escau, el domini o els dominis web que s'han d'utilitzar, els mitjans d'identificació de les persones usuàries, els mitjans de pagament a utilitzar i la resta de les utilitats necessàries per a l'operativa de la formalització de les apostes.

Proposta de normes d'organització i funcionament de les apostes. Ha de contenir de forma clara i completa, i amb subjecció al que disposa aquest reglament, les regles generals de funcionament relatives a la formalització de les apostes, els límits quantitatius, la validesa de resultats, les apostes encertades, el repartiment i l'abonament de premis i la caducitat del dret al cobrament de premis. A més, s'han de subjectar, en tot cas, a la legislació en matèria de protecció del col·lectiu de consumidors i de condicions generals de la contractació.

- Informe d'una institució financera sobre la solvència econòmica i financera de l'empresa o informe d'una empresa auditora que acrediti la solvència econòmica i financera de l'empresa.

- Certificat d'una empresa auditora amb personal acreditat en auditories de seguretat informàtica sobre la solvència tècnica del sistema informàtic previst per a l'organització i comercialització de les apostes.

- Declaració complementària a la qual es fa referència en la Llei 68/1980, d'1 de desembre, sobre expedició de certificats i informes de conducta ciutadana.

- Document acreditatiu d'haver formalitzat la garantia en la quantia, la forma i els supòsits establerts en el Decret 42/2017.

- Document acreditatiu del pagament de la taxa administrativa corresponent.

Models:

Termini màxim

Tres messos.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Joc

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(mcanyellas@dgce.caib.es)

Observacions

Al costat de la sol·licitud de l'autorització per a l'organització i explotació d'apostes pot presentar-se alhora la sol·licitud d'autorització d'instal·lació i funcionament dels diferents establiments d'apostes d'acord amb les condicions i requisits exigits en els articles 24 i següents del Decret 42/2017.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar