Requisitos
-Tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o signants de l'Acord de l'espai econòmic europeu.
- Acreditar solvència econòmica i financera, mitjançant l'informe d'una institució financera o l'informe d'una empresa auditora que acrediti la solvència econòmica i financera de l'empresa.
- Acreditar solvència tècnica i, concretament, disposar d'un sistema informàtic segur per a l'organització i la comercialització de les apostes que garanteixi el funcionament correcte. S'ha d'acreditar mitjançant un certificat emès per una empresa auditora externa que es pronunciï sobre aquests aspectes.
- Haver constituït la garantia d'acord amb l'article 16 del Decret 42/2017, de 25 d'agost.
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.
- Tenir per objecte social la gestió, l'organització i l'explotació de jocs o apostes.
- Les empreses d'apostes, siguin persones físiques o jurídiques, respectivament han de comptar amb uns fons propis afectes a l'activitat o un capital social mínim totalment subscrit i desemborsat, en ambdós casos de 500.000 euros. La participació directa o indirecta del capital extracomunitari s'ha d'ajustar a la normativa reguladora del règim jurídic de les inversions estrangeres.
- No trobar-se incurs en cap de les circumstàncies establertes en l'article 3.8 i 3.9 de la Llei 8/2014.
Tasas
TAXA 03 IB) Empreses de joc > Autorizació i inscripció d'empreses de joc. .
-
Imprimir document i efectuar el pagament en les entitats bancàries o de forma telemàtica.
Documentación a presentar
- Sol·licitud d'acord amb el model normalitzat.
- Còpia del número d'identificació fiscal.
- Còpia de l'escriptura de constitució de la societat i dels seus estatuts socials, amb constància fefaent de la inscripció en el Registre Mercantil corresponent, i la identitat i l'acreditació de representant de la persona que signa la sol·licitud.
- Memòria explicativa dels mitjans tècnics, materials i personals de què disposen per dur a terme la seva activitat en la comunitat autònoma de les Illes Balears.
- Un projecte d'explotació, integrat almenys, per:
Memòria explicativa de l'activitat de l'empresa amb referència als aspectes organitzatius, als recursos disponibles i, si s'escau, a l'experiència professional en activitats de jocs i apostes.
Memòria descriptiva de la comercialització i explotació de les apostes. En la memòria s'han d'incloure els tipus d'apostes que es preveu explotar, així com les classes d'esdeveniments objecte de les apostes i s'hi ha de fer menció particular als sistemes, procediments o mitjans relatius a l'organització, la gestió, l'explotació, la difusió i el control de l'activitat.
Quan les apostes es facin a través de mitjans de comunicació o connexió a distància o interactius, s'han d'especificar a més els sistemes a utilitzar i, si s'escau, el domini o els dominis web que s'han d'utilitzar, els mitjans d'identificació de les persones usuàries, els mitjans de pagament a utilitzar i la resta de les utilitats necessàries per a l'operativa de la formalització de les apostes.
Proposta de normes d'organització i funcionament de les apostes. Ha de contenir de forma clara i completa, i amb subjecció al que disposa aquest reglament, les regles generals de funcionament relatives a la formalització de les apostes, els límits quantitatius, la validesa de resultats, les apostes encertades, el repartiment i l'abonament de premis i la caducitat del dret al cobrament de premis. A més, s'han de subjectar, en tot cas, a la legislació en matèria de protecció del col·lectiu de consumidors i de condicions generals de la contractació.
- Informe d'una institució financera sobre la solvència econòmica i financera de l'empresa o informe d'una empresa auditora que acrediti la solvència econòmica i financera de l'empresa.
- Certificat d'una empresa auditora amb personal acreditat en auditories de seguretat informàtica sobre la solvència tècnica del sistema informàtic previst per a l'organització i comercialització de les apostes.
- Declaració complementària a la qual es fa referència en la Llei 68/1980, d'1 de desembre, sobre expedició de certificats i informes de conducta ciutadana.
- Document acreditatiu d'haver formalitzat la garantia en la quantia, la forma i els supòsits establerts en el Decret 42/2017.
- Document acreditatiu del pagament de la taxa administrativa corresponent.
Modelos:
Plazo máximo
Tres messos.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Joc
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló).
Tel.: 971178900
(mcanyellas@dgce.caib.es)
Observaciones
Al costat de la sol·licitud de l'autorització per a l'organització i explotació d'apostes pot presentar-se alhora la sol·licitud d'autorització d'instal·lació i funcionament dels diferents establiments d'apostes d'acord amb les condicions i requisits exigits en els articles 24 i següents del Decret 42/2017.