Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Certificat de retencions i ingressos a compte de l'IRPF i de l'impost sobre societats corresponents als rendiments no derivats de relació laboral o estatutària amb la CAIB

Generació i emissió del certificat acreditatiu de les retencions practicades o dels ingressos a compte efectuats, així com de les restants dades referents al contribuent, que estableixi la normativa vigent relativa als impostos sobre la renda de les persones físiques i societats, en el cas que la persona perceptora no tengui una relació laboral o estatutària amb la Comunitat Autònoma.

Aquest certificat es genera mitjançant una actuació administrativa automatitzada i es posa a disposició de la persona interessada a la carpeta ciutadana.

D'acord amb l'article 108.3 del Reglament de l'impost sobre la renda de les persones físiques, aprovat mitjançant el Reial decret 439/2007, de 30 de març i l'article 68.3 del Reglament de l'impost sobre societats, aprovat mitjançant el Reial decret 634/2015, de 10 de juliol, l'Administració de la Comunitat Autònoma ha d'expedir en favor del contribuent certificació acreditativa de les retencions practicades o dels ingressos a compte efectuats, així com de les restants dades referents al contribuent que han d'incloure's en la declaració que ha d'emetre anualment.

El certificat es troba a la vostra disposició a la carpeta ciutadana de la seu electrònica de la CAIB https://www.caib.es/carpetafront sense necessitat de fer sol·licitud expressa. Si encara no l'heu rebut podeu solicitar-lo mitjançant aquest trámit.

Código SIA

2984899

Personas destinatarias

Persones físiques i societats, en el cas que la persona perceptora no tengui una relació laboral o estatutària amb la Comunitat Autònoma

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

El certificat de retencions i ingressos a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques i de l'impost sobre societats corresponents als rendiments no derivats de relació laboral o estatutària amb la CAIB es troba a la vostra disposició a la carpeta ciutadana de la seu electrònica de la CAIB https://www.caib.es/carpetafront sense necessitat de fer sol·licitud expressa.

Per accedir us haureu d'identificar amb certificat digital o mitjançant cl@ve (podeu trobar més informació al respecte a https://www.caib.es/seucaib/es/fichainformativa/3392758)

Si no podeu accedir i no teniu l'obligació de relacionar-vos a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques podeu sol·licitar el certificat mitjançant sol·licitud presentada a qualsevol de les oficines d'assistència en matèria de registres de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

Així mateix pot sol·licitar el certificat mitjançant el següent tràmit telemàtic on haurà d'indicar la direcció on vol que li enviem.

En aquests casos es proporcionarà una copia imprimible del certificat amb inicació del codi CSV per tal de que pogueu imprimirla de nou en qualsevol moment desde la pàgina https://csv.caib.es/

Órgano competente para resolver

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Trámites

X

Sol·licitud del certificat

Requisitos

El certificat de retencions i ingressos a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques i de l'impost sobre societats corresponents als rendiments no derivats de relació laboral o estatutària amb la CAIB es troba a la vostra disposició a la carpeta ciutadana.

Podeu accedir al certificat a traves de la carpeta ciutadana de la seu electrònica de la CAIB https://www.caib.es/carpetafront.

Si no podeu accedir i no teniu l'obligació de relacionar-vos a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques podeu sol·licitar el certificat mitjançant sol·licitud presentada a qualsevol de les oficines d'assistència en matèria de registres de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

Així mateix pot sol·licitar el certificat mitjançant el següent tràmit telemàtic on haurà d'indicar la direcció on vol que li enviem.

En aquests casos es proporcionarà una copia imprimible del certificat amb inicació del codi CSV per tal de que pogueu imprimirla de nou en qualsevol moment desde la pàgina https://csv.caib.es/

Documentación a presentar

Sol·licitud emplenada amb indicació del domicili o lloc on vulgui rebre el certificat

Modelos:

Plazo máximo

.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Obligacions Tributàries

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Obligacions Tributàries

Tel.: 971179500

(obligacionstributaries@tresorer.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar