Qualitat dels serveis
La qualitat dels serveis públics representa el compromís de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i del seus ens amb l'excel·lència en tot allò que oferim a la ciutadania. Es tracta d'assegurar que cada interacció amb l'Administració sigui eficient, satisfactòria i adaptada a les necessitats reals de les persones.
La nostra norma de referència és la Llei 4/2011, de 31 de març, de la bona administració i del bon govern, que estableix el marc i els instruments per treballar en aquesta direcció.
Cartes ciutadanes
A través de les cartes ciutadanes, un servei concret o una entitat, o diversos agrupats, expliquen els serveis que ofereixen i es comprometen amb uns estàndards de qualitat. Aquests documents són la nostra eina principal de transparència i compromís amb la ciutadania, d'acord amb l'establert al Decret 37/2009, de 26 de juny, sobre Cartes Ciudadanes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Avaluació dels serveis
L'avaluació dels serveis públics permet examinar com funciona l'atenció directa a la ciutadania, analitzant aspectes com els temps d'espera, la satisfacció de les persones usuàries o l'accessibilitat dels serveis.
Reconeixements
L'Administració pot reconèixer i premiar les millors pràctiques i els esforços en la millora dels serveis públics, promovent la cultura de l'excel·lència i l'intercanvi d'experiències d'èxit entre les diferents unitats administratives.
Opinió ciutadana i del personal
L’opinió de la ciutadania i del personal al servei de l’administració és fonamental per a la millora contínua dels serveis públics. A través de la bústia de suggeriments del personal i d’altres canals de participació ciutadana es poden comunicar incidències, fer propostes de millora i compartir l’experiéncia amb l'Administració.
Avaluació de les polítiques públiques
De la seva banda, l'avaluació de les polítiques públiques analitza si els programes i actuacions del Govern aconsegueixen els seus objectius i generen els canvis socials desitjats. Aquest procés sistemàtic estudia l'impacte real de les polítiques sobre la societat i l'eficiència en l'ús dels recursos públics, aportant informació valuosa per a la presa de decisions.