Sistema de Cartes Ciutadanes:

Marc, Serveis i  Compromisos

 

Què són les cartes ciutadanes?

Les cartes ciutadanes són documents a través dels quals l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els ens del seu sector públic instrumental informen la ciutadania sobre els serveis que ofereixen i els compromisos de qualitat que assumeixen. Són una eina de transparència i de millora contínua, orientada a satisfer les necessitats i expectatives de les persones usuàries.

Per què són importants les cartes ciutadanes?

  • Apropen l'Administració a la ciutadania, facilitant l'accés a la informació sobre els serveis i els drets.
  • Permeten a la ciutadania comparar el que espera dels serveis amb el que realment rep, i fer suggeriments de millora.
  • Fomenten la millora contínua en la prestació dels serveis, mitjançant el seguiment dels compromisos adquirits.

Tipus de cartes ciutadanes

Cartes marc: Estableixen els mínims de qualitat per a serveis que es presten a través d'una xarxa de centres o un conjunt d'oficines.

Cartes de servei: Defineixen els estàndards de qualitat per a un servei específic, ja sigui dins d'una carta marc o de manera independent.

Cartes de compromisos: Són cartes de servei que han estat certificades o avaluades per un organisme extern acreditat.

Cartes marc

Les cartes marc són documents que contenen una descripció de serveis, objectius i indicadors comuns a diferents centres que comparteixen característiques similars. El seu objectiu principal és crear una base compartida per informar la ciutadania sobre els compromisos de servei, facilitant l'elaboració de cartes pròpies per a cada centre.

A continuació, es mostren les xarxes de serveis en les quals s'ha desenvolupat el projecte i s'han publicat les cartes marc corresponents vigents:

- Xarxa d'Atenció a la Ciutadania

A continuació, es mostren les xarxes de serveis que disposaren al seu moment d'una carta marc però que han perdut la seva vigència i/o estan pendents d'actualització davant el Servei de Qualitat:

- Secretaries d'Instituts d'Educació Secundària (IES)

- Xarxa Infojove

- Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB)

- Ports de les Illes Balears (Ports IB)

- Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

- Consorci de Transports de Mallorca (CTM)

- Atenció Primària. Àrea de Salut de Menorca

- Atenció Primària. Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera

- Gerència d'Atenció d'Urgències 061

- Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)

- Centre Balears Europa (CBE)

- Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI)

- Unitat d'Informació i Tràmit (UDIT)

- Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM)

Cartes de serveis

Són documents escrits a través dels quals els centres o serveis informen públicament a la ciutadania sobre els serveis que gestionen, sobre els compromisos de qualitat en la seva prestació i sobre els drets i obligacions que els assisteixen. Són la base de la gestió per compromisos.

Actualment no hi ha Cartes de Serveis vigents.