Sistema de Cartes Ciutadanes:
Marc, Serveis i Compromisos
Què són les cartes ciutadanes?
Les cartes ciutadanes són documents a través dels quals l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els ens del seu sector públic instrumental informen la ciutadania sobre els serveis que ofereixen i els compromisos de qualitat que assumeixen. Són una eina de transparència i de millora contínua, orientada a satisfer les necessitats i expectatives de les persones usuàries.
Per què són importants les cartes ciutadanes?
- Apropen l'Administració a la ciutadania, facilitant l'accés a la informació sobre els serveis i els drets.
- Permeten a la ciutadania comparar el que espera dels serveis amb el que realment rep, i fer suggeriments de millora.
- Fomenten la millora contínua en la prestació dels serveis, mitjançant el seguiment dels compromisos adquirits.
Tipus de cartes ciutadanes
• Cartes marc: Estableixen els mínims de qualitat per a serveis que es presten a través d'una xarxa de centres o un conjunt d'oficines.
• Cartes de servei: Defineixen els estàndards de qualitat per a un servei específic, ja sigui dins d'una carta marc o de manera independent.
• Cartes de compromisos: Són cartes de servei que han estat certificades o avaluades per un organisme extern acreditat.
Cartes marc
Les cartes marc són documents que contenen una descripció de serveis, objectius i indicadors comuns a diferents centres que comparteixen característiques similars. El seu objectiu principal és crear una base compartida per informar la ciutadania sobre els compromisos de servei, facilitant l'elaboració de cartes pròpies per a cada centre.
A continuació, es mostren les xarxes de serveis en les quals s'ha desenvolupat el projecte i s'han publicat les cartes marc corresponents vigents:
- Xarxa d'Atenció a la Ciutadania
A continuació, es mostren les xarxes de serveis que disposaren al seu moment d'una carta marc però que han perdut la seva vigència i/o estan pendents d'actualització davant el Servei de Qualitat:
- Secretaries d'Instituts d'Educació Secundària (IES)
- Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB)
- Ports de les Illes Balears (Ports IB)
- Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)
- Consorci de Transports de Mallorca (CTM)
- Atenció Primària. Àrea de Salut de Menorca
- Atenció Primària. Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera
- Gerència d'Atenció d'Urgències 061
- Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)
- Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI)
- Unitat d'Informació i Tràmit (UDIT)
- Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM)
Cartes de serveis
Són documents escrits a través dels quals els centres o serveis informen públicament a la ciutadania sobre els serveis que gestionen, sobre els compromisos de qualitat en la seva prestació i sobre els drets i obligacions que els assisteixen. Són la base de la gestió per compromisos.
Actualment no hi ha Cartes de Serveis vigents.