L’equip directiu del centre és el responsable d’impulsar els plans de seguretat i emergència del centre, responsabilitzar-se de l’execució periòdica dels simulacres d’evacuació i avaluar-ne les incidències i enviar els informes pertinents.

Els simulacres són necessaris per a provar el funcionament del pla d’autoprotecció i crear uns hàbits de comportament per afrontar una situació d’emergència sense improvisacions. Cal tenir en compte que en aquestes situacions, quan el personal d’un centre està dominat pel nerviosisme i la por, és molt difícil que es pensi què s’ha de fer si no s’ha practicat abans. Per aquesta raó, la realització periòdica de simulacres ens ajuda a:

- conèixer bé el pla,
- detectar les insuficiències de l’edifici,
- determinar les mesures correctores i les millores necessàries,
- adquirir hàbits de prevenció i d’autoprotecció

D’acord amb el Decret 8/2004, de 23 de gener, cada curs escolar s’ha de realitzar un simulacre d’evacuació dels alumnes i del personal del centre.

La notificació dels simulacres consisteix en comunicar al Servei de Centres Educatius de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres de la Conselleria d’Educació i Formació Professional el dia i l’hora d’aquest simulacre. A més, s’ha de remetre una còpia de l’informe final del simulacre (annex 1) al correu electrònic del Servei de Centres Educatius (serveicentres@dgplacen.caib.es).

La comunicació al Servei de Prevenció de Riscos Laborals de Personal Docent es durà a terme remetent una còpia de l’informe final del simulacre (annex 1) al correu electrònic del Servei (prevencio@dgpdocen.caib.es)

De l’informe final del simulacre (annex 1) es deduiran les conclusions necessàries encaminades a aconseguir una major efectivitat i millora del pla d’autoprotecció.

Per a més informació es pot consultar la següent documentació:

Annex 1: Informe simulacre en centres docents

Orientacions per a la realització d'un simulacre d'evacuació d'emergència en centres docents. 

Fitxes_de_manteniment