INSCRIPCIÓ DE MODIFICACIÓ ESTATUTÀRIA
La modificació o nova redacció dels estatuts acordada pel Patronat s'ha de comunicar al Protectorat, que només s'hi pot oposar per raons de legalitat i mitjançant un acord motivat, en el termini màxim de tres mesos a comptar des de la notificació del corresponent acord del Patronat.
Un cop iniciada la tramitació de l'expedient, hi ha un termini de quatre mesos (art. 12.9 del Decret 61/2007 de 18 de maig, de regulació del Registre Únic de Fundacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d'organització de l'exercici del protectorat) per fer la inscripció, transcorregut el qual, el silenci serà positiu.
El tràmit s’ha de realitzar a través del Registre Electrònic General (Red Sara) i s’ha d’adjuntar la documentació següent:
1) Sol·licitud: signada electrònicament. S’ha d’emprar aquest model de sol·licitud.
2) Escriptura pública: de modificació dels estatuts, on hi han de constar:
- certificació de l’acord de modificació adoptat pel Patronat, emesa pel Secretari amb el vistiplau del President
- la redacció dels articles modificats (és recomanable que, després de cada modificació dels estatuts, es redacti i s’inclogui el text articulat complet dels estatuts vigents)
3) Informe de no oposició del protectorat
4) Taxa: Document unificat d'ingrés (model 046), que acrediti el pagament de la taxa corresponent.
En cas que no es presenti l’escriptura pública mitjançant còpia autoritzada electrònica amb codi segur de verificació, s’haurà d’aportar la còpia autoritzada en format físic, acompanyada d’una còpia simple de l’escriptura, al Registre de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.
Passeig de Sagrera, 2
07012 Palma, Illes Balears