INSCRIPCIÓ DE L’AUGMENT DE LA DOTACIÓ
L’augment de la dotació mitjançant una aportació del fundador, d’un patró o d’un tercer s’ha d’inscriure en el Registre de Fundacions, ha de constar necessàriament en l’escriptura pública, i s’ha d’acreditar, a més, davant el notari autoritzant la realitat de l’aportació, així com la manifestació de la voluntat de l’aportant que aquesta s’integri en la dotació
Formaran també part de la dotació els béns i drets de contingut patrimonial que durant l’existència de la fundació s’aportin en aquest concepte pel fundador o per terceres persones, o que siguin afectats pel Patronat, amb caràcter permanent, als fins fundacionals.
Un cop iniciada la tramitació de l'expedient, hi ha un termini de quatre mesos (art. 12.9 del Decret 61/2007 de 18 de maig, de regulació del Registre Únic de Fundacions de la comunitat autònoma de les Illes Balears i d'organització de l'exercici del protectorat) per fer la inscripció, transcorregut el qual, el silenci serà positiu.
El tràmit s’ha de dur a terme a través del Registre electrònic general (xarxa Sara) i s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:
- Sol·licitud: signada electrònicament. S’ha d’emprar aquest model de sol·licitud.
- Escriptura pública de la realitat de las aportacions a la dotació, que ha de contenir el certificat del patronat i el certificat de dipòsit de l’import corresponent a nom de la fundació en una entitat de crèdit.
- Taxa: Document unificat d'ingrés (model 046), que acrediti el pagament de la taxa corresponent.
En cas que no es presenti l’escriptura pública mitjançant còpia autoritzada electrònica amb codi segur de verificació, s’haurà d’aportar la còpia autoritzada en format físic, acompanyada d’una còpia simple de l’escriptura, al Registre de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques:
Passeig de Sagrera, 2
07012 Palma, Illes Balears