INSCRIPCIÓ DE L’ATORGAMENT D’APODERAMENTS

El patronat podrà atorgar i revocar poders generals i especials, excepte que els estatuts disposin el contrari. Els apoderaments i la seva revocació s’hauran d’inscriure en el Registre de Fundacions.

No són delegables l'aprovació dels comptes i del pla d'actuació, la modificació dels Estatuts, la fusió i la liquidació de la fundació ni aquells actes que requereixin l'autorització del Protectorat.

Un cop iniciada la tramitació de l'expedient, hi ha un termini de quatre mesos (art. 12.9 del Decret 61/2007 de 18 de maig, de regulació del Registre Únic de Fundacions de la comunitat autònoma de les Illes Balears i d'organització de l'exercici del protectorat) per fer la inscripció, transcorregut el qual, el silenci serà positiu.


El tràmit s’ha de realitzar a través del Registre Electrònic General (Red Sara) i s’ha d’adjuntar la documentació següent:


1) Sol·licitud: signada electrònicament. S’ha d’emprar aquest model de sol·licitud.

2) Escriptura pública de l’atorgament i/o revocació dels apoderaments, on hi ha de constar l’acord del patronat i els apoderaments delegats i/o revocats.

3) Taxa: Document unificat d'ingrés (model 046), que acrediti el pagament de la taxa corresponent.

En cas que no es presenti l’escriptura pública mitjançant còpia autoritzada electrònica amb codi segur de verificació, s’haurà d’aportar la còpia autoritzada en format físic, acompanyada d’una còpia simple de l’escriptura, al Registre de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.

Passeig de Sagrera, 2

07012 Palma, Islas Baleares