INSCRIPCIÓ
Els interessats a participar en aquest procediment han de tenir com a mínim setze anys i s’han d’inscriure en el mateix centre on han de fer la prova.
La sol·licitud, facilitada pel centre, es pot presentar fins el dia abans de la prova i ha d’anar acompanyada, almenys, d’un d’aquests documents:
- DNI, NIE o targeta d’identitat d’estranger expedida per la comissaria de policia o per l’oficina d’estrangeria de la Delegació del Govern a les Illes Balears.
- Passaport.
- Visat d’estudis.
- Targeta d’estudiant estranger
- Autorització de residència prevista a l’article 197 del Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la reforma mitjançant la Llei orgànica 2/2009.
- Autorització de residència temporal per circumstàncies excepcionals, prevista a l’article 198 del Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la reforma mitjançant la Llei orgànica 2/2009.
En els casos dels nivells 2 i 3 del grau C, l’interessat es pot inscriure a una, dues, tres o totes quatre competències bàsiques. Els qui puguin acreditar que tenen adquirida una o més d’una de les competències bàsiques equivalents, han de presentar la titulació o la certificació oficial corresponent en el mateix moment en què fan la inscripció i així ho han de fer constar en la sol·licitud.
No hi ha limitació en el nombre de convocatòries en què es poden presentar.
L’examinand ha de fer constar en la inscripció si vol fer la prova en llengua catalana o en llengua castellana.
CERTIFICACIÓ
Publicada la llista provisional de les qualificacions obtingudes, s'obre un període de reclamacions de tres dies hàbils. A continuació, es publiquen les llistes definitives.
L'examinand pot sol·licitar un certificat:
- Per al grau B i per al nivell 1 del grau C, la Direcció del centre educatiu expedeix un certificat on s’especifica que l’examinand ha demostrat tenir les habilitats comunicatives, personals i socials suficients en l'idioma escollit per cursar amb aprofitament la formació a què vol accedir.
- Per als nivells 2 i 3 del grau C, la Direcció del centre expedeix un certificat de les competències bàsiques adquirides.