CONVOCATÒRIA AJUDES LLOGUER 2024 |
TRÀMIT PER APORTAR REBUTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE |
Data inici d'aportació de rebuts: 02 gener 2025 de les 9:00 h. Data fi d'aportació de rebuts: 31 gener 2025 a les 23:59 h. |
Data inici sol·licituds: 15 novembre 2024 de les 9:00 h. Data fi sol·licituds: 15 desembre 2024 a les 23:59 h. |
SUBVENCIÓ: 50% de la renda de l’habitatge habitual i permanent.màxim 3.000 € anuals. |
MÈTODE DE PRESENTACIÓ: PREFERENTMENT TELEMÀTIC
- Ser titular d’un contracte de lloguer d’habitatge (en els termes de la LAU) a les Illes Balears, d’una durada mínima d’un any.
- L’habitatge llogat s’ha de destinar a residència habitual i permanent de la persona arrendatària, qui haurà de presentar un certificat o volant d’empadronament on han de constar les persones que resideixen a l’habitatge, a la data de sol·licitud.
- Els membres de la unitat de convivència han de tenir la nacionalitat espayola o la d’algun dels estats membres de la Unió Europea, de l’Espai Econòmic Europeu o Suïssa. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries han de disposar de l’autorització d’estada o residència a Espanya.
- La renda màxima del lloguer ha de ser igual o inferior a 900 € mensuals.
- Les persones inquilines han d’estar al corrent del pagament de les rendes del lloguer en el moment de sol·licitar l’ajuda.
- Totes les persones que resideixin a l’habitatge no han de superar, conjuntament, el límit d’ingressos màxims (segons la taula següent):
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:
En el moment de la sol·licitud heu de disposar de la documentació següent:
Sol·licitud emplenat i signat (en cas de presentació presencial).
Annex número 1 emplenat i signat.
Annex número 2 emplenat i signat.
Annex número 3 emplenat i signat (si escau).
Annex número 4 emplenat i signat (si escau).
Annex número 5 emplenat i signat (si escau).
- Document acreditatiu de les facultats de representació, si escau
- Contracte de lloguer complet, en vigor i signat per les parts.
- Certificat del Registre de la Propietat.
- Volant col·lectiu d'empadronament en l'habitatge objecte de la subvenció.
- Justificants acreditatius del pagament de les rendes mensuals a través d’una entitat finançera o de crèdit.
- Títol de família nombrosa, si escau.
- Declaració administrativa del grau de discapacitat reconegut, si escau.
- Declaració administrativa per la qual es reconeix que la persona beneficiària és victima del terrorisme, o de violència de gènere, si escau.
- Document acreditatiu de tenir residència legal a Espanya, en el cas d’estrangers.
INFORMACIÓ IMPORTANT! |
|
A TENIR EN COMPTE: |
Tots els annexos que es presentin han d'estar correctament emplenats i signats. Només s'admetran rebuts de pagament oficials, emesos per una entitat financera o de crèdit. En aquest justificant bancari ha de constar la informació següent:
El nom del beneficiari de l'ajuda s'ha de correspondre amb l'arrendador del contracte o amb el propietari. En cas contrari s'ha de presentar una autorització de l'arrendador. |