CONVOCATÒRIA AJUDES LLOGUER 2024

 

TRÀMIT PER APORTAR REBUTS DE NOVEMBRE I DESEMBRE

Data inici d'aportació de rebuts: 02 gener 2025 de les 9:00 h.

Data fi d'aportació de rebuts: 31 gener 2025 a les 23:59 h.


Data inici sol·licituds: 15 novembre 2024 de les 9:00 h.

Data fi sol·licituds: 15 desembre 2024 a les 23:59 h.

SUBVENCIÓ: 50% de la renda de l’habitatge habitual i permanent.

màxim 3.000 € anuals.

 


MÈTODE DE PRESENTACIÓ: PREFERENTMENT TELEMÀTIC


 

 

REQUISITS:

  • Ser titular d’un contracte de lloguer d’habitatge (en els termes de la LAU) a les Illes Balears, d’una durada mínima d’un any.
  • L’habitatge llogat s’ha de destinar a residència habitual i permanent de la persona arrendatària, qui haurà de presentar un certificat o volant d’empadronament on han de constar les persones que resideixen a l’habitatge, a la data de sol·licitud.
  • Els membres de la unitat de convivència han de tenir la nacionalitat espayola o la d’algun dels estats membres de la Unió Europea, de l’Espai Econòmic Europeu o Suïssa. En el cas de les persones estrangeres no comunitàries han de disposar de l’autorització d’estada o residència a Espanya.
  • La renda màxima del lloguer ha de ser igual o inferior a 900 € mensuals.
  • Les persones inquilines han d’estar al corrent del pagament de les rendes del lloguer en el moment de sol·licitar l’ajuda.
  • Totes les persones que resideixin a l’habitatge no han de superar, conjuntament, el límit d’ingressos màxims (segons la taula següent):

 

 

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

En el moment de la sol·licitud heu de disposar de la documentació següent:

  1. PDF Sol·licitud emplenat i signat (en cas de presentació presencial).
  2. PDF Annex número 1 emplenat i signat.
  3. PDF Annex número 2 emplenat i signat.
  4. PDF Annex número 3 emplenat i signat (si escau).
  5. PDF Annex número 4 emplenat i signat (si escau).
  6. PDF Annex número 5 emplenat i signat (si escau).
  7. Document acreditatiu de les facultats de representació, si escau
  8. Contracte de lloguer complet, en vigor i signat per les parts.
  9. Certificat del Registre de la Propietat.
  10. Volant col·lectiu d'empadronament en l'habitatge objecte de la subvenció.
  11. Justificants acreditatius del pagament de les rendes mensuals a través d’una entitat finançera o de crèdit.
  12. Títol de família nombrosa, si escau.
  13. Declaració administrativa del grau de discapacitat reconegut, si escau.
  14. Declaració administrativa per la qual es reconeix que la persona beneficiària és victima del terrorisme, o de violència de gènere, si escau.
  15. Document acreditatiu de tenir residència legal a Espanya, en el cas d’estrangers.

 

INFORMACIÓ IMPORTANT!
  1. La SOL·LICITUD s’ha de presentar en tenir tots els documents requerits recopilats.
  2. És IMPORTANT que, abans de finalitzar el tràmit, es comprovi haver adjuntat tots aquests documents.
  3. Un cop finalitzar el tràmit, NO es pot tornar a accedir. S’haurà de començar de bell nou i tornar a adjuntar tots els documents.

 

A TENIR EN COMPTE:

Tots els annexos que es presentin han d'estar correctament emplenats i signats.

Només s'admetran rebuts de pagament oficials, emesos per una entitat financera o de crèdit. En aquest justificant bancari ha de constar la informació següent:

  • Identificació del llogater o llogater que efectua el pagament de la renda.
  • Identificació i compte bancari de la persona arrendadora o autoritzada que rep la renda.
  • Concepte de renda que especifiqui a quin mes correspon.
  • Import de la renda.
  • Data del pagament.

El nom del beneficiari de l'ajuda s'ha de correspondre amb l'arrendador del contracte o amb el propietari. En cas contrari s'ha de presentar una autorització de l'arrendador.