Requisits
Las actividades de gestión de residuos desarrolladas en las Islas Baleares y sujetos al régimen de autorización administrativa de la Ley 7/2022, requieren la autorización para las instalaciones donde se desarrollen y, de manera separada, de otra autorización como operador para las personas físicas o jurídicas que hagan la explotación.
Documentació a presentar
· Acreditación (escritura) de la persona física o jurídica propietaria de la instalación y en la que aparezca como representante legal el solicitante.
·Acreditación (escritura) de la propiedad del inmueble o contrato en vigor en el que aparezca el consentimiento de la actividad.
· Proyecto de la instalación, elaborado y firmado por técnico competente, con el contenido indicado en el anexo IX de la Ley 7_2022, de 8 de abril.
· Estudio de impacto ambiental del proyecto, Si se encuentra sometido a la normativa vigente sobre evaluaciones de impacto ambiental de la CAIB.
· Relación de códigos LER de residuos peligrosos.
· Relación de códigos LER de residuos no peligrosos.
· Relación de códigos LER producido como consecuencia de las operaciones de tratamiento realizadas.
Models:
Termini màxim
Sin plazo máximo. las solicitudes se tienen que presentar antes del inicio de la actividad
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Dirección General de Economía Circular, Transición Energética y Cambio Climático
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Residuos y suelos contaminados
Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol.
Tel.: 971176684
(residus@caib.es)