Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Reclamaciones en materia de energía eléctrica y de gas

Tramitar las reclamaciones en relación a los contratos de suministro eléctrico y de gas a tarifa, acceso a las redes o con las facturaciones derivadas de los mismos así como el incumplimiento de la calidad de servicio individual.

Quedan excluidas las discrepancias relativas a aspectos no regulados (indemnizaciones por daños y perjuicios, condiciones contractuales, reclamaciones hacia las compañías comercializadoras en lo referente a contratación, servicios de mantenimiento...), que tienen que plantearse ante la jurisdicción ordinaria o ante la Dirección General competente en materia de consumo en caso de que se trate de consumidores finales.

Codi SIA

1934712

Persones destinatàries

Personas físicas o jurídicas titulares de un contrato de energía eléctrica y/o de gas.

Termini per a resoldre i notificar

6 meses

Silenci administratiu

Según normativa aplicable

Forma d'inici

Instancia de parte

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

En aquellos casos en que una vez recibida la reclamación se determine que no se trata de un asunto de la competencia de esta Dirección General, se remitirá al órgano competente o, en su defecto, se inadmitirá informando al reclamante.

Òrgan competent per a resoldre

Dirección General de Economía Circular, Transición Energética y Cambio Climático

Tràmits

X

Reclamaciones de energía eléctrica y de gas.

Requisits

Haber tramitado previamente la reclamación en materia de suministro eléctrico y de gas con la compañía comercializadora.

Documentació a presentar

- Solicitud cumplimentada detallando los hechos que motivan la reclamación.

- Acreditación de la representación, si corresponde.

- Copia de la documentación justificativa correspondiente (contrato de suministro y/o de acceso a la red, certificado de instalación, facturas completas, comunicaciones entre empresa y usuario...).

Models:

Termini màxim

No hay.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Dirección General de Economía Circular, Transición Energética y Cambio Climático

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio de Eficiencia Energética y Energías Renovables

C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706

(bcomas@energia.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformidad con el reglamento (UE) 2016/679 y la legistación vigente en materia de protección de datos, se informa del tratamiento de los datos personales que contiene este trámite

Responsable del tractament

Dirección General de Economía Circular, Transición Energética y Cambio Climático

Finalitat

Tramitación del procedimento

Destinatari

No se cederán datos a terceros salvo obligación legal

Drets

Derechos de acceso, rectificación, supresión, de limitación, de portabilidad, de oposición y de no inclusión en tratamientos automatizados, como se explica en la información adicional