Elaboración de una Ordre del conseller o de la consellera
Elaborar y tramitar un Proyecto de orden del conseller o de la consellera hasta la aprobación.
Codi SIA
2329283
Persones destinatàries
Entidades que agrupen o representen a las personas que se puedan considerar afectadas o interesadas en el procedimiento de elaboración de la norma.
Personas cuyos derechos e intereses legítimos se vean afectados por la norma.
Termini per a resoldre i notificar
No es de aplicación.
Silenci administratiu
No es de aplicación
Forma d'inici
De oficio
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
El organo competente por materia
Simplificació documental
Tràmits
Consulta previa
Requisits
Trámite de consulta previa de la iniciativa normativa concreta abierto en el Portal de participación.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
El que se determine en el Portal de participación, que no puede ser inferior a 10 días desde la apertura del periodo de consulta.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
El organo competente por materia
Contacte
Servei o Secció responsable
Govern de les Illes Balears
Observacions
El modelo de aportaciones solo se ha de utilizar usar en caso de realizar el trámite de manera presencial. Además de estos medios de presentación, puede utilizar el formulario de presentación telemática de alegaciones, disponible en el Portal de participación, el cual no requiere disponer de sistema de identificación y firma electrónica. Con la utilización de este sistema no obtendrá justificante de presentación. Sin embargo, siempre que rellene la identificación de la persona o la entidad que las realiza, se valorarán en este proceso.
Información pública
Requisits
Trámite de audiencia pública de la normativa en elaboración abierto
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
El que se determine en el Boletín Oficial de las IllesBalears, que no puede ser inferior a 10 días (5 días si es de tramitación por vía de urgencia)
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
El organo competente por materia
Contacte
Servei o Secció responsable
Govern de les Illes Balears
Observacions
El modelo de alegaciones solo se ha de utilizar en caso de realizar el trámite de manera presencial.
Además de estos medios de presentación, puede utilizar el formulario de presentación telemática de alegaciones, disponible en el Portal de Participación, el cual no requiere disponer de sistema de identificación y firma electrónica. Con la utilización de este sistema no obtendrá justificante de presentación. Sin embargo, siempre que rellenne la identificación de la persona o la entidad que las realiza, se valorarán en este proceso.
Trámite de audiencia
Requisits
Que el trámite de audiencia esté abierto.
Documentació a presentar
Models:
Termini màxim
El que se determine en la notificación del trámite de audiencia.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
El organo competente por materia
Contacte
Servei o Secció responsable
Govern de les Illes Balears
Observacions
El modelo de aportaciones solo se ha de utilizar usar en caso de realizar el trámite de manera presencial.
Informació sobre protecció de dades
De conformidad con el reglamento (UE) 2016/679 y la legistación vigente en materia de protección de datos, se informa del tratamiento de los datos personales que contiene este trámite
Responsable del tractament
El órgano directivo (dirección general o secretaría general) competente para la tramitación del procedimiento/servicio
Finalitat
Tramitación del procedimento
Legitimació
Cumplimiento de una misión realizada en interés público o en el ejercicio de poderes públicos
Destinatari
No se cederán datos a terceros salvo obligación legal
Drets
Derechos de acceso, rectificación, supresión, de limitación, de portabilidad, de oposición y de no inclusión en tratamientos automatizados, como se explica en la información adicional
Informació adicional