Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Pensión no Contributiva de Jubilación (PNC)

El Estado garantiza a los ciudadanos una prestación económica, asistencia medico farmacéutica gratuita y otros servicios sociales complementarios, aunque no se haya cotizado o se haya hecho de forma insuficiente para tener acceso a una pensión contributiva.

Codi SIA

1993073

Persones destinatàries

El Estado garantiza a los ciudadanos una prestación económica, asistencia medico farmacéutica gratuita y otros servicios sociales complementarios, aunque no se haya cotizado o se haya hecho de forma insuficiente para tener acceso a una pensión contributiva.

Termini per a resoldre i notificar

El plazo máximo para resolver y notificar es de 90 días desde la solicitud.

Silenci administratiu

Negativo

Forma d'inici

Instancia de parte

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Consejería de Familias y Asuntos Sociales

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Solicitud

Requisits

Tener carencia de rentas o de ingresos suficientes.

Para el año 2025, se considera que hay carencia si las rentas o los ingresos son inferiores a 7.905,80 € anuales.

En el caso de cumplir con la condición de los 7.905,80 € y convivir (la persona solicitante) con familiares, el requisito se cumple si la suma de todos los ingresos y las rentas de la unidad económica de convivencia no supera las cuantías siguientes (año 2025):

a) Convivencia tan solo con el cónyuge y/o parientes con consanguinidad hasta el lo segundo grado (padrinos, hermanos y nietos):

— Si son 2 convivientes, el límite es de 13.439,86 euros anuales.

— Si son 3 convivientes, el límite es de 18.973,92 euros anuales.

— Si son 4 convivientes, el límite es de 24.507,98 euros anuales.

b) Convivencia con parientes, algunos de los cuales son los padres o hijos:

— Si son 2 convivientes, el límite es de 33.599,65 euros anuales.

— Si son 3 convivientes, el límite es de 47.434,80 euros anuales.

— Si son 4 convivientes, el límite es de 61.269,95 euros anuales.

Específicos de la propia Pensión no Contributiva de Invalidez :

Residir en territorio español y haberlo hecho durante un periodo mínimo de diez años, dos de los cuales tienen que ser consecutivos e inmediatamente anteriores a la fecha de la solicitud.

Documentació a presentar

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El documento declaración anual tiene que presentarse antes de l´31 de marzo de 2025.

-COMUNICAR CUALQUIER VARIACIÓN DE CIRCUNSTANCIAS ECONÓMICAS, DE CONVIVENCIA Y RESIDENCIA EN EL PLAZO DE 30 DÍAS DESDE LA FECHA EN QUE SE PRODUZCA.

-SI NO COMUNICÁIS ESTE VARIACIONES EN EL PLAZO INDICADO Y ESTE DAN LUGAR A LA MODIFICACIÓN DE CUANTÍA DE LA PENSIÓN O A SU EXTINCIÓN, ESTARÉIS OBLIGADO/ADA A VOLVER LAS CUANTÍAS PERCIBIDAS DE MANERA IMPROCEDENTE, SIN PERJUICIO DE Las otras RESPONSABILIDADES A QUÉ HAYA LUGAR.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Dirección General de Asuntos Sociales

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio de Prestaciones Sociales

Tel.: 971177200

Observacions

La Pensió no Contributiva de Jubilació (PNC) es pot presentar durant tot l' any.

IMPORTANT: PER PODER PRESENTAR LA SOL·LICITUD TELEMÀTICAMENT PRIMER S'HAN D'OMPLIR I SIGNAR ELECTRÒNICAMENT ELS DOCUMENTS - SOL·LICITUD DE PNC I - DECLARACIÓ DE VERACITAT DE DADES BANCÀRIES I ADJUNTAR-LOS AMB EL FORMULARI DEL TRÀMIT TELEMÀTIC.

X

Presentación de documentación

Requisits

Ser perceptor de una Pensión no Contributiva o tener en trámite una solicitud de Pensión no Contributiva

Documentació a presentar

La documentación requerida por el órgano gestor y toda aquella documentación que consideráis necesaria para la tramitación del expediente de la Pensión no Contributiva.

Tenéis que comunicar cualquier variación de circunstancias económicas, de convivencia y residencia en el plazo de 30 días desde la fecha en que se produzca.

Para presentar la declaración anual haga clik en el siguiente enlace

https://www.caib.es/seucaib/es/200/personas/tramites/tramite/5225611/

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Desde el 1 de enero hasta el 31 de diciembre del año en curso

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Dirección General de Asuntos Sociales

Contacte

Servei o Secció responsable

Servicio de Prestaciones Sociales

Tel.: 971177200

Informació sobre protecció de dades

X

De conformidad con el reglamento (UE) 2016/679 y la legistación vigente en materia de protección de datos, se informa del tratamiento de los datos personales que contiene este trámite

Responsable del tractament

Dirección General de Asuntos Sociales

Finalitat

Tramitación del procedimiento

Legitimació

Cumplimiento de una misión realizada en interés público o en el ejercicio de poderes públicos

Destinatari

No se cederán datos a terceros salvo obligación legal

Drets

Derechos de acceso, rectificación, supresión, de limitación, de portabilidad, de oposición y de no inclusión en tratamientos automatizados, como se explica en la información adicional

Informació adicional

Descarregar