Requisits
Tener carencia de rentas o de ingresos suficientes.
Para el año 2025, se considera que hay carencia si las rentas o los ingresos son inferiores a 7.905,80 € anuales.
En el caso de cumplir con la condición de los 7.905,80 € y convivir (la persona solicitante) con familiares, el requisito se cumple si la suma de todos los ingresos y las rentas de la unidad económica de convivencia no supera las cuantías siguientes (año 2025):
a) Convivencia tan solo con el cónyuge y/o parientes con consanguinidad hasta el lo segundo grado (padrinos, hermanos y nietos):
— Si son 2 convivientes, el límite es de 13.439,86 euros anuales.
— Si son 3 convivientes, el límite es de 18.973,92 euros anuales.
— Si son 4 convivientes, el límite es de 24.507,98 euros anuales.
b) Convivencia con parientes, algunos de los cuales son los padres o hijos:
— Si son 2 convivientes, el límite es de 33.599,65 euros anuales.
— Si son 3 convivientes, el límite es de 47.434,80 euros anuales.
— Si son 4 convivientes, el límite es de 61.269,95 euros anuales.
Específicos de la propia Pensión no Contributiva de Invalidez :
Residir en territorio español y haberlo hecho durante un periodo mínimo de diez años, dos de los cuales tienen que ser consecutivos e inmediatamente anteriores a la fecha de la solicitud.
Documentació a presentar
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El documento declaración anual tiene que presentarse antes de l´31 de marzo de 2025.
-COMUNICAR CUALQUIER VARIACIÓN DE CIRCUNSTANCIAS ECONÓMICAS, DE CONVIVENCIA Y RESIDENCIA EN EL PLAZO DE 30 DÍAS DESDE LA FECHA EN QUE SE PRODUZCA.
-SI NO COMUNICÁIS ESTE VARIACIONES EN EL PLAZO INDICADO Y ESTE DAN LUGAR A LA MODIFICACIÓN DE CUANTÍA DE LA PENSIÓN O A SU EXTINCIÓN, ESTARÉIS OBLIGADO/ADA A VOLVER LAS CUANTÍAS PERCIBIDAS DE MANERA IMPROCEDENTE, SIN PERJUICIO DE Las otras RESPONSABILIDADES A QUÉ HAYA LUGAR.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Dirección General de Asuntos Sociales
Contacte
Servei o Secció responsable
Servicio de Prestaciones Sociales
Tel.: 971177200
Observacions
La Pensió no Contributiva de Jubilació (PNC) es pot presentar durant tot l' any.
IMPORTANT: PER PODER PRESENTAR LA SOL·LICITUD TELEMÀTICAMENT PRIMER S'HAN D'OMPLIR I SIGNAR ELECTRÒNICAMENT ELS DOCUMENTS - SOL·LICITUD DE PNC I - DECLARACIÓ DE VERACITAT DE DADES BANCÀRIES I ADJUNTAR-LOS AMB EL FORMULARI DEL TRÀMIT TELEMÀTIC.