Registre d'Estacions d’Inspecció Tècnica d’Equips d’Aplicació de Productes Fitosanitaris (ITEAF)

Qui s'ha d'inscriure?

Les Estacions d’Inspecció Tècnica d’Equips d’Aplicació de Productes Fitosanitaris (ITEAF), segons l’article 2.11 del Reial decret 1702/2011, de 18 de novembre, sobre les inspeccions periòdiques dels equips d’aplicació de productes fitosanitaris, poden pertànyer a unitats pròpies de l'Administració Autonòmica, a departaments universitaris especialitzats en mecanització agrària, a centres de formació agrària, a centres tecnològics i centres de suport a la innovació tecnològica, regulats pel Reial decret 2093/2008, de 19 de desembre, pel qual es regulen els centres tecnològics i els centres de suport a la innovació tecnològica d'àmbit estatal i es crea el registre d’aquests centres. També poden pertànyer a cooperatives agràries o empreses privades, sempre que estiguin autoritzades per l'òrgan competent de la comunitat autònoma on estiguin radicades i desenvolupin la seva activitat. L’autorització de les ITEAF tindrà validesa a tot el territori nacional i serà de durada indefinida.

Obligacions de les estacions registrades

Les ITEAF que no pertanyen a l'Administració Pública, a banda de complir amb el que estableix el capítol II del Reial decret 1702/2011, han de subscriure pòlisses de responsabilitat civil, avals o altres garanties financeres, emeses per una entitat degudament autoritzada, que cobreixin els riscos de la seva responsabilitat respecte a danys ambientals, materials i personals a tercers. La quantia mínima d’aquestes garanties serà establerta per l'òrgan competent de la comunitat autònoma i serà proporcional a la naturalesa de l’activitat.

Com es pot presentar la sol·licitud?

Les sol·licituds d’autorització per a noves estacions ITEAF privades s’han de presentar a la Direcció General d’Agricultura i Ramaderia del Govern de les Illes Balears (Mallorca), a través del Servei d’Agricultura. Mitjançant el Registre General.

Normativa aplicable:

Documentació d'interés: