Torna

Salut i Gènere

Recursos

   

Assistència immediata en cas d'emergència
Projecte IRIS. El Servei d’Emergències 112, ofereix un servei que habilita una base de dades confidencial sobre víctimes de violència de gènere, que inclou els números de telèfon que els vulguin facilitar de forma voluntària, amb la finalitat que el Servei 112 pugui detectar ràpidament les telefonades procedents d’aquestes persones i ajudar-les d’una manera més ràpida i eficient. L’objectiu és preventiu i persegueix oferir a la dona que pateix violència de gènere una eina d’autoprotecció que afavoreix un grau més de seguretat en el seu entorn.

Recursos i derivacions

lazo_pdf.gif Recursos socials, jurídics, psicològics i d'acolliment i instruccions per derivacions des del Servei de Salut (IB-Salut)

lazo_pdf.gif Xarxa de tutores d'orientació laboral per a dones víctimes de violència masclista

lazo_pdf.gif Full de derivació al Punt d’Informació a la Dona de Formentera

lazo_pdf.gif Full de derivació a Centre Assessor de la Dona de Menorca

lazo_pdf.gif Full de derivació a Oficina de la Dona d’Eivissa

lazo_pdf.gif Full de derivació atenció psicològica Mallorca

lazo_pdf.gif Full de sol·•licitud per atenció a persones agressores - Ajuntament de Palma

lazo_pdf.gif Full de sol·licitud ’alta en el Projecte Iris

lazo_pdf.gif Procediment de sol·licitud de fullets informatius

lazo_pdf.gif Full de sol·licitud per al servei ’d'acolliment municipal per a víctimes de violència de gènere - ’Ajuntament de Palma

lazo_pdf.gif Full de sol·licitud d'atenció a la violència de gènere - Ajuntament de Palma

lazo_pdf.gif Full de sol·licitud d'acompanyament programat
 

Documents de suport

lazo_pdf.gif Com puc guardar un formulari PDF amb les meves dades escrites?

lazo_pdf.gif Com xifrar informació sanitària?

lazo_pdf.gif Instruccions per xifrar un document PDF


Aplicació per a mòbils LIBRES
"LIBRES" és una aplicació per a telèfons mòbils (sistemes operatius IOS i Android) dirigida principalment a dones que pateixen o han patit violència de gènere i a qualsevol persona que detecti en el seu entorn una possible situació de maltractament.És àgil, senzilla, intuïtiva, gratuïta i sobretot confidencial, ja que l'aplicació s'ha dissenyat perquè romangui oculta al menú del telèfon de tal manera que ningú més, excepte ella mateixa, sàpiga que disposa d'una aplicació sobre violència de gènere.

Per més informació:
go.gifhttp://www.violenciagenero.msssi.gob.es/informacionUtil/recursos/appLibres/home.htm

Confia amb el personal sanitari!
Els i les professionals de la salut, des de la privacitat i la confidencialitat, dóna suport i atén els problemes de salut com a conseqüència de la violència de gènere, tant de les dones maltractades com dels seus fills i filles, mantenint una coordinació amb altres institucions, acompanyant i informant  les dones en la seva decisió presa lliurement.

Si tu ho vols, et poden escoltar, informar i donar suport!

Més informació a http://www.ibsalut.es

En cas d’atenció telefònica d’assessorament jurídic, psicològic i/o social
Atenció gratuïta, professional i confidencial. No surt a la factura del telèfon, però sí que és necessari esborrar l’historial de cridades, perquè queda enregistrat el número marcat a l’aparell.
Serveis oferts:

  • Atenció telefònica i en línia
  • Atenció gratuïta i professional
  • Atenció les 24 hores del dia els 365 dies de l'any
  • Atenció consultes procedents de tot el territori
  • Derivació de trucades d'emergència al 112
  • Coordinació de serveis similars de les comunitats autònomes
  • Informació a les dones víctimes de violència de gènere i al seu entorn sobre què fer en cas de maltractament
  • Informació sobre recursos i drets de les víctimes en matèria d'ocupació, serveis socials, ajudes econòmiques, recursos d'informació, d'assistència i d'acollida per a víctimes d'aquest tipus de violència
  • Assessorament jurídic
  • Atenció telefònica en 52 idiomes: castellà, català, basc, gallec, anglès, francès, alemany, portuguès, xinès mandarí, rus, àrab, romanès, búlgar, tamazight i altres 38 idiomes a través d'un servei de tele-traducció.
  • Derivació de trucades realitzades per menors d'edat al Telèfon ANAR d'Ajuda a Nens i Adolescents: 900202010
  • Derivació de trucades relacionades amb el tràfic de dones i nenes amb fins d'explotació sexual al telèfon del Ministeri de l'Interior: 900105090
Les persones amb discapacitat auditiva i / o de la parla poden comunicar-se amb el 016 a través dels següents mitjans:
  • Telèfon de text (DTS) a través del número 900.116.016
  • Servei Telesor a través de la mateixa pàgina web de Telesor. En aquest cas es necessita connexió a Internet. https://www.telesor.es S'obrirà en una finestra nova.
  • Telèfon mòbil o PDA. En tots dos casos es necessita instal•lar una aplicació gratuïta seguint els passos que s'indiquen a la pàgina web de Telesor. https://www.telesor.es S'obrirà en una finestra nova.
  • Servei de videointerpretació SVisual a través de la pàgina go.gifhttp://www.svisual.org