Accés a la prestació del servei en règim de teletreball
Nom del procediment |
Accés a la prestació del servei en règim de teletreball. |
Objecte |
Concedir al personal funcionari i al personal laboral de serveis generals la possibilitat de prestar serveis mitjançant teletreball. |
Normativa reguladora |
Decret 3/2023, de 6 de febrer, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 17, de 7 de febrer). Instrucció 3/2023, de 31 de març, de la directora general de Funció Pública per la qual es fixen els criteris comuns per a l'aplicació del Decret 3/2023, pel qual es regula la modalitat de prestació de serveis mitjançant teletreball a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Art. 34 del Decret 7/2020, de 31 de gener, pel qual es regulen els permisos, les llicències, les vacances i altres mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. |
Termini màxim per resoldre i notificar |
3 mesos |
Efectes del silenci |
Estimatori |
Òrgan competent per resoldre |
Director general de Funció Pública, per delegació (Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal. Boib núm. 109 de 5 d'agost de 2023). |
Forma d'iniciació |
A instància de part. |
Fi de la via administrativa |
Si |
Requisits |
- Servei actiu: Es requereix l’acompliment efectiu mínim de sis mesos en el lloc de treball que pretén acomplir mitjançant teletreball o en un altre lloc amb funcions anàlogues, sempre que en el darrer cas ja dugui un mes en el que s’ha d’exercir mitjançant teletreball. - Situació administrativa que comporti reserva de lloc de treball: S’ha d’haver demanat el reingrés al servei actiu. S’ha d’acreditar que es va acomplir efectivament el lloc reservat durant un mínim de sis mesos, si fa menys de tres anys des que va deixar d’acomplir-lo. Si fa més de tres anys, a més, s’haurà d’ocupar com a mínim el lloc tres mesos, posteriorment al reingrés, abans d’accedir a prestar-lo en la modalitat de teletreball.
Amb caràcter orientatiu, i llevat de les situacions extraordinàries o excepcionals a què es refereix l'article 18 del Decret 3/2023, es consideren susceptibles de ser exercits en aquesta modalitat els llocs de treball les funcions dels quals es puguin exercir de forma telemàtica, com és ara l'elaboració d'informes, de normativa, d'estudis, l'assessoria o la correcció i traducció de documents, i que no impliquin en cap cas el transport de documentació en paper que contengui dades confidencials o protegides per la normativa de protecció de dades de caràcter personal.
No obstant això, també hi ha la possibilitat que la persona teletreballadora autoritzi el Servei de Prevenció a avaluar el lloc de feina amb PVD en el seu domicili i adoptar les mesures preventives adients, enviant una sol·licitud al Servei de Prevenció (serveideprevencio@dgfun.caib.es) on s'indiqui el nom i llinatges de la persona, el DNI, a més d'un telèfon de contacte. |
Progressivitat en la prestació de serveis mitjançant teletreball |
El nombre de dies de prestació de serveis mitjançant teletreball i l'increment del nombre de dies setmanals efectius en aquesta modalitat ha de ser progressiu d'acord amb el criteris següents:
En el cas que es presentin peticions en què se sol.liciti l'accés a un nombre de dies de teletreball superior als establerts anteriorment, perquè es preveu que durant la vigència de l'autorització s'assoleixi el requeriment d'experiència, l'ens corresponent pot fer-ne un informe favorable. En aquest informe s'ha de preveure que, a partir de l'lassoliment del requisit d'experiència, la persona interessada pot gaudir d'un dia més de teletreball sempre que disposi de l'avaluació positiva de l'acompliment o, sino en disposa, de la valoració positiva per part de la secretaria general en relació amb l'acompliment de les tasques en la modalitat de teletreball. |
Personal exclòs |
|
Observacions |
-La redistribució de la jornada de treball entre la forma presencial i no presencial. -La reducció del nombre de dies setmanals de teletreball. -La suspensió temporal de la prestació a distància.
|
Tramitació |
Altra documentació |
|
Lloc per a la presentació de la sol·licitud |
En el registre de la conselleria a la qual pertany la persona interessada, o també en quaselvol de les formes qe preveu l'article 16 de la Llei 39/2015. |
Òrgan competent per a la tramitació |
Servei de Gestió de Personal Funcionari |