Perllongament de la situació administrativa de servei actiu

 

Nom del procediment

Perllongament de la situació administrativa de servei actiu.

Objecte

El personal funcionari pot sol·licitar el perllongament de la permanència en el  servei actiu fins, com a màxim, als setanta anys.

Normativa reguladora

L’article 9 del Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Article 67.3 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (BOE núm. 261 de 31 d'octubre de 2015).

Llei 39/2015, d’1 d’octubre,del procediment administratiu comú.

Termini màxim per resoldre i notificar

6 mesos

Efectes del silenci

Desestimatori

Òrgan competent per resoldre

Consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social

Forma d'iniciació

A instància de part. Es recomana presentar amb una antelació mínima de dos mesos abans de la data de jubilació.

Fi de la via administrativa

Sí 

Observacions

D'acord amb l'article 67.3 del text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, es pot autoritzar la prolongació en la permanència en el servei actiu en els supòsits següents:

  • Quan la persona interessada no hagi complert el període mínim de cotització per causar dret a la pensió de jubilació, i pel temps indispensable per completar aquest període.
  • Quan, com a conseqüència de la jubilació forçosa de la persona interessada, la prestació de determinats serveis essencials pugui resultar afectada per la manca o la insuficiència de professionals. La sol·licitud de prolongació del servei haurà d’anar acompanyada d’un informe de la Secretaria General o òrgan equivalent en matèria de personal on la persona sol·licitant presti els seus serveis, en el qual s’acrediti de manera fefaent la circumstància justificativa de la necessitat de la prolongació del servei; i d’un informe favorable de la Comissió de Personal de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Tramitació

PDF Sol·licitud

Lloc per a la presentació de la sol·licitud: En el registre de la conselleria a la qual pertany la persona interessada, o també en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015.

Òrgan competent per a la tramitació: Servei de Gestió de Personal Funcionari.