Jubilació ordinària
| Nom del procediment | ||||||||||||||||
|
Jubilació ordinària |
||||||||||||||||
| Objecte | ||||||||||||||||
|
Concessió jubilació ordinària al personal laboral de l'àmbit dels serveis generals al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (NO PERSONAL LABORAL DE LES EMPRESES PÚBLIQUES). |
||||||||||||||||
| Normativa reguladora | ||||||||||||||||
|
Article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. |
||||||||||||||||
| Termini màxim per resoldre i notificar | ||||||||||||||||
|
6 mesos |
||||||||||||||||
| Efectes del silenci | ||||||||||||||||
|
Estimatori |
||||||||||||||||
| Òrgan competent per resoldre | ||||||||||||||||
|
Consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social |
||||||||||||||||
| Forma d'iniciació | ||||||||||||||||
| A instància de part | ||||||||||||||||
| Fi de la via administrativa | ||||||||||||||||
| Sí | ||||||||||||||||
| Requisits | ||||||||||||||||
|
Edat a partir de la qual es podrà accedir a la jubilació ordinària en funció del període de carència: Disposició transitòria séptima del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre.
|
||||||||||||||||
| Observacions | ||||||||||||||||
|
De conformitat amb la disposició addicional desena de l'Estatut dels treballadors, l'accés a la jubilació té caràcter voluntari, de manera amb caràcter general, el personal laboral de l'Administració Autonòmica, una vegada complida l'edat ordinària de jubilació, podrà optar per accedir a la mateixa o continuar prestant els seus serveis. Els treballadors que vulguin acollir-se a jubilació ordinària ho han de sol·licitar a través de la conselleria corresponent i amb una antelació mínima de 3 mesos a la data prevista de la jubilació. La conselleria competent en matèria de funció pública, remetrà amb una antelació aproximada de 2 mesos a la data en que la persona treballadora complirà el 66 anys, una comunicació als efectes que acrediti els seus requisits per jubilar-se. |
||||||||||||||||
| Tramitació | ||||||||||||||||
|
Documentació: Segons l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Direcció General de Funció Pública, consultarà o recaptarà les dades i documents següents: consulta de naixement, consulta de dades d'identitat. A mès heu d'aportar l'informe de vida laboral. En el cas d'oposar-se a la consulta de les dades i documents necessaris per a la tramitació d'aquesta sol·licitud s'ha aportar la documentació següent:
|
||||||||||||||||
| Lloc per a la presentació de la sol·licitud: En el registre de la conselleria a la qual pertany la persona interessada, o també en qualsevol de les formes que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015. | ||||||||||||||||
|
Òrgan competent per a la tramitació: Servei de Gestió de Personal Laboral i Acció Social. |