D’acord amb l’article 2 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, la normativa sobre incompatibilitats és aplicable a:

A. El personal civil i militar al servei de l'Administració de l'Estat i dels seus Organismes Públics.

B. El personal al servei de les Administracions de les Comunitats Autònomes i dels Organismes d'elles depenents, així com de les seues Assemblees Legislatives i òrgans institucionals.

C. El personal al servei de les Corporacions Locals i dels Organismes d'elles depenents.

D. El personal al servei d'Ens i Organismes públics exceptuats de l'aplicació de la Llei d'Entitats Estatals Autònomes.

E. El personal que exercisca funcions públiques i perceba les seues retribucions mitjançant aranzel.

F. El personal al servei de la Seguretat Social, de les seues Entitats Gestores i de qualsevol altra Entitat o Organisme de la mateixa.

G. El personal al servei d'entitats, corporacions de dret públic, fundacions i consorcis els pressupostos dels quals es doten ordinàriament en més d'un 50 per 100 amb subvencions o altres ingressos procedents de les Administracions Públiques.

H. El personal que preste serveis en Empreses en què la participació del capital, directa o indirectament, de les Administracions Públiques siga superior al 50 per 100.

I. El personal al servei del Banc d'Espanya i de les institucions financeres públiques.

J. El restant personal al que resulte d'aplicació el règim estatutari dels funcionaris públics.