Batxillerat
No. Tots els centres han d’oferir aquesta modalitat.
Qualsevol alumne. En cas de limitació de places, tindran prioritat els alumnes següents: Alumnes que cursin simultàniament estudis professionals de música i dansa, esportistes d’alt nivell o alt rendiment o que presentin necessitats específiques de suport educatiu.
Cal tenir en compte que els sabers bàsics de les àrees o matèries no són objectius en si mateixos i l'ordre amb el qual apareixen als currículums de les àrees o matèries al Decret no correspon a cap seqüència prescriptiva per a la seva selecció dins de les SA per desenvolupar les competències específiques. Per a una àrea o matèria particular, un mateix saber bàsic podrà ser mobilitzat a diverses SA, algun altre podrà formar part d'un altre saber bàsic més genèric, i un altre només tindrà sentit seleccionar-lo quan un saber bàsic hagi estat mobilitzat en una SA anterior. Elaborar un mapa de conceptes dels sabers bàsics d'una àrea o matèria pot ajudar al mestre o al professor de la matèria a prendre les millors decisions sobre com es poden incorporar els sabers bàsics dins de la seqüència de la proposta pedagògica, especialment per aquelles matèries en què alguns sabers bàsics són prerequisits d'uns altres.
El final de curs és el moment en què es duu a terme el procés d'avaluació acreditativa de cada una de les matèries, tenint en compte les valoracions de tots els criteris d'avaluació. Es tracta d'una avaluació que, a efectes acreditatius, es trasllada administrativament a una qualificació que queda registrada a l'acta d'avaluació de final de curs.
A l'etapa de batxillerat, per a aquells alumnes que tenen qualificació negativa d'alguna matèria, la normativa preveu la convocatòria extraordinària.
En aquesta convocatòria s'haurien de valorar novament els criteris d'avaluació no assolits i, en el moment de calcular la qualificació, s'han de tenir en compte totes les valoracions dels criteris d'avaluació (tant si es varen assolir a la convocatòria ordinària com els que s'han tornat a valorar a la convocatòria extraordinària). Per tant, no s'han de tornar a valorar de nou tots els criteris d'avaluació.
En aquesta convocatòria extraordinària, els docents haurien de proposar als alumnes activitats, exercicis o tasques a partir dels quals es puguin obtenir les evidències necessàries per poder valorar aquells criteris d'avaluació que han impedit a l'alumne la superació de la matèria a la convocatòria ordinària, o bé aquells que tinguin una ponderació més elevada.
És recomanable, doncs, que el docent responsable de la matèria faci una selecció, el més personalitzada possible, dels criteris d'avaluació que valoraran en aquesta convocatòria extraordinària. Per tal que els alumnes puguin planificar la seva activitat d'estudi i de reforç de la matèria envers la convocatòria extraordinària, aquests han de conèixer, just després que se'ls atorgui la qualificació de la convocatòria ordinària, quins seran els criteris d'avaluació que seran novament valorats. Les activitats, exercicis o tasques proposats per obtenir les evidències necessàries perquè el docent decideixi el grau d'assoliment dels criteris d'avaluació valorats han d'estar alineats amb les que s'han realitzat durant el curs escolar i han d'incorporar, dins de les limitacions de temps i espais de la convocatòria extraordinària i segons el nombre d'alumnes afectat, l'ús d'instruments diversos, accessibles i d'accés adaptat, si escau.
A més de les matèries comunes, s’ha d’impartir Matemàtiques Generals a 1r curs i Ciències Generals a 2n curs. Les matèries de modalitat de 1r curs Economia, Emprenedoria i Activitat Empresarial i de 2n curs Moviments Culturals i Artístics, són d’oferta obligada, però només s’hauran de fer si hi ha un mínim de 10 alumnes matriculats.
Sí, pot triar entre Matemàtiques II o MACS II. En el segon cas no haurà de fer ni recuperar la matèria de MACS I.
Primària
Prova d'accés a la Universitat
Educació secundària obligatòria
Normativament es preveu que sigui l'equip docent, així com estigui organitzat, el que dissenya situacions d'aprenentatge. Això hauria de facilitar la interdisciplinarietat o el treball globalitzat per poder plantejar situacions d'aprenentatge que incloguin reptes o propostes que inclouen criteris d'avaluació i sabers bàsics de distintes matèries. Per això és suficient que dos o més professors d'aquestes matèries, des del treball en l'equip docent, hi planifiquin activitats d'iniciació, tasques i procediment de retroacció i "feedback" als alumnes.Es promou així afavorir del treball en equip dels professors dins de l’organització que estableix l’autonomia de centre (art. 26.1 del RD 217/2022).
Un àmbit és una mesura d'organització curricular que consisteix en la integració de dues o més matèries amb la finalitat de promoure un aprenentatge més globalitzat. Quan es constitueix un àmbit, les competències específiques i els criteris d'avaluació de les matèries que l'integren esdevenen competències específiques i criteris de l'àmbit. A final de curs, la qualificació de les matèries que integren l'àmbit és la mateixa.
El quadern del professorat mantendrà les mateixes funcions i ara mateix es pot enllaçar el quadern del professorat a l’eina d’avaluació.
Servei d´Ordenació Educativa>Llistat de FaqsA partir del curs 2023-2024, als tres primers cursos d'ESO.
Durant el curs escolar, i com per a qualsevol matèria, a partir del treball dels alumnes a les situacions d'aprenentatge que inclouen els criteris d'avaluació de les matèries que integren l'àmbit, el professor o professors de l'àmbit registraran les valoracions d'aquests criteris, la qual cosa permet, al llarg del curs, informar les famílies i facilitar l'avaluació formativa -i formadora, si així ho plantegen- dels alumnes. A final de curs, quan estiguin valorats tots els criteris de les matèries que integren l'àmbit, a partir de la ponderació que hagi acordat el centre, l'eina de registre computarà una qualificació per a cada una de les matèries de l'àmbit, que es promitjarà entre totes elles per generar una única qualificació. Aquesta qualificació és la que apareixerà a l'acta de qualificació final i serà la mateixa per a cada una de les matèries que integren l'àmbit. També a final de curs, les valoracions dels criteris d'avaluació de les matèries que integren l'àmbit contribuiran a l'informe del grau d'adquisició de les competències clau.
Prova lliure de batxillerat
Proves lliures d'ESO
Educació infantil
Si el centre ha utilitzat l'eina d'avaluació del GestIB, l'informe d'avaluació de final de cicle és el mateix informe de seguiment de valoració dels criteris d'avaluació que genera automàticament el GestIB amb data de final de curs. Per altra banda, la «reflexió elaborada per l'equip docent» que estableix la normativa pot ser el mateix registre de les observacions que figuren a l'informe esmentat.
Si el centre no ha fet servir l'eina d'avaluació, l'informe d'avaluació de final de cicle és l'informe que hagi creat el centre per fer el seguiment del grau d'assoliment dels criteris d'avaluació. La «reflexió elaborada per l'equip docent» pot formar part d'aquest mateix informe amb data de final de curs.
No, a l’etapa d’educació infantil no s’han de ponderar els criteris d’avaluació, atès que no s’ha de calcular cap qualificació general de les àrees a l’avaluació final.