Educació infantil
Competència digital
Cal diferenciar entre el tractament de la competència digital i l’ús generalitzat de les pantalles i altres dispositius digitals, tenint en compte els aspectes següents:
a) Es restringeix l’ús de dispositius digitals en l’àmbit educatiu, tant individuals com col·lectius, per part dels infants a l’etapa de l’educació infantil. Únicament es permet l’ús de dispositius digitals, amb caràcter col·lectiu, en el darrer curs del segon cicle de l’educació infantil i exclusivament per part del docent. L’ús ha de ser puntual i amb una finalitat pedagògica clarament justificada, alineada amb els objectius pedagògics establerts. Així mateix ha de tenir en compte el procés maduratiu dels alumnes.
b) Es poden usar dispositius digitals individuals per eliminar barreres d’accés a l’aprenentatge i garantir la participació activa de tots els alumnes a l’aula, com també facilitar el contacte social amb alumnes d’atenció educativa hospitalària i domiciliària.
A partir de les observacions d’ús de dispositius digitals que figuren a l’annex 7 del Decret 40/2025, els centres han d’establir, en el seu Pla Digital i, si escau, en altres plans o programes de centre, les mesures d'ús col·lectiu i individual dels dispositius.
La regulació ha de garantir un model educatiu digital responsable, equilibrat i adaptat a les necessitats dels alumnes i s’ha d’elaborar i aprovar al llarg del curs escolar.