Educació secundària obligatòria

Competència digital

Per a l’assoliment de les habilitats tecnològiques necessàries per a l'aprenentatge, s’han de tenir en compte els aspectes següents:

a) Garantir que els recursos tecnològics siguin adequats a l'edat dels alumnes i al seu nivell educatiu.

b) Fomentar l'ús responsable i segur de les tecnologies digitals, i assegurar que els alumnes entenguin la seva utilització de manera fiable.

c) Ensenyar als alumnes a identificar els possibles perills o riscos en línia que poden afectar la seva seguretat i protecció personal.

Els centres han de regular, en el seu Pla Digital i, si escau, en els documents institucionals pertinents, l'ús col·lectiu i individual d’aquests dispositius a partir de les observacions d’ús de dispositius digitals que figuren a l’annex 12 del Decret 42/2025.

Aquesta regulació ha de garantir un model educatiu digital responsable, equilibrat i adaptat a les necessitats dels alumnes i s’ha d’elaborar i aprovar al llarg del curs escolar. En aquest sentit, cal diferenciar entre el tractament de la competència digital i l’ús generalitzat de les pantalles i altres dispositius digitals.