Educació primària
Competència digital
Cal diferenciar entre el tractament de la competència digital i l’ús generalitzat de les pantalles i altres dispositius digitals, tenint en compte els següents aspectes:
a) En els cursos de 1r a 3r d'educació primària es podran fer servir els dispositius digitals de manera col·lectiva, puntual i amb una finalitat clarament justificada, alineada amb els objectius pedagògics establerts. Es restringeix l’ús individual per part de l’alumne, exceptuant quan es desenvolupin programes específics que incorporen l’ús de plataformes que requereixen dispositius digitals, que en aquest cas ho podran fer servir un màxim d’una hora setmanal, o per facilitar el contacte social amb alumnes d’atenció educativa hospitalària i domiciliària.
b) A 4t curs d’educació primària es pot introduir el dispositiu individual amb un ús màxim d’una hora diària.
c) Al 3r cicle d’educació primària, es pot ampliar aquest límit, sempre que sigui compatible amb els objectius pedagògics i el benestar dels alumnes.
En casos molt concrets, es poden ampliar el nombre màxim d’hores d’utilització d’aquests dispositius per eliminar barreres d’accés a l’aprenentatge i garantir la participació activa de tots els alumnes a l’aula.
A partir de les observacions d’ús de dispositius digitals que figuren a l’annex 8 del Decret 41/2025, els centres han de regular, en el seu Pla Digital i, si escau, en els documents institucionals pertinents, l'ús col·lectiu i individual d’aquests dispositius.
Aquesta regulació ha de garantir un model educatiu digital responsable, equilibrat i adaptat a les necessitats dels alumnes i s’ha d’elaborar i aprovar al llarg del curs escolar.