Educació secundària obligatòria
Avaluació
En l'annex d'orientacions per a l'avaluació de l'etapa, s'esmenta:
L’avaluació forma part inherent del procés d’ensenyament i aprenentatge i s’ha de diferenciar de la qualificació, que és la fase del procés d’avaluació destinada a sintetitzar, mitjançant una escala, la valoració dels resultats obtinguts en aquesta avaluació.
Podeu consultar l'annex complet en el següent enllaç.
Criteris d'avaluació
La definició dels criteris d'avaluació, atenent al Reial decret 157/2022, d'1 de març, és la següent:
Criteris d'avaluació: referents que indiquen els nivells d'assoliment esperats dels alumnes, en relació amb les competències específiques de cada matèria o àmbit, en un moment determinat del seu procés d'aprenentatge.
En el punt 3 de l'article 10 del Decret 41/2025, d'1 d'agost, s'estableix:
Els criteris d'avaluació han d'orientar els docents en el disseny d'activitats i altres procediments d'avaluació, així com en la cerca d'evidències que permetin constatar els aprenentatges que s'hi estableixen.
També en el Decret 41/2025, d'1 d'agost, en el punt 3 de l'article 13, s'estableix:
En l'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes s'han de tenir en compte, com a referents, a totes i cadascuna de les matèries o àmbits, la consecució dels objectius de l'etapa, el grau d'adquisició de les competències clau previstes en el perfil de sortida de l'educació bàsica i els criteris d'avaluació de les competències específiques, sense que això impliqui la obligatorietat de qualificar els criteris d'avaluació numèricament o percentualment.
Ordre d'avaluació
L'Ordre sobre l'avaluació de l'aprenentatge dels alumnes de l'etapa resta pendent de publicació.
Per a qualsevol dubte, posau-vos en contacte amb nosaltres: ordenacio@ibeducacio.eu