Programa PFIC-CAIB Modalitat 2
GUIA PER A LA SOL·LICITUD DE LES AJUDES DE PERSONAL INVESTIGADOR CLÍNIC EN FORMACIÓ (PFIC-CAIB)
Convocatòria d’ajudes de formació per a personal investigador no doctor en l’àmbit de la salut corresponent al període 2025-2029, cofinançada per la Unió Europea, programa FSE+ 2021-2027 de les Illes Balears. MODALITAT 2 (BOIB Núm 41, publicat el 3 d'abril de 2025).
Amb aquesta convocatòria el Govern de les Illes Balears està decidit a fer un pas endavant i contribuir a les depeses de contractació que duguin a terme els centres sanitaris i d’investigació biomèdica i en salut de les Illes Balears per tal d’incorporar persones joves investigadores i personal sanitari, amb la finalitat de completar la primera etapa de formació en investigació, i en definitiva, augmentar el nombre de personal doctor en l’àmbit de la salut i sanitari.
Com a novetat, amb aquesta convocatòria, i per primera vegada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es pretén augmentar la massa crítica de personal amb formació sanitària especialitzada contractada per compaginar les activitats clinicoassitencials amb les de recerca en la seva jornada de treball.
NORMATIVA
- - L’Ordre de la consellera de Salut i Consum 36/2022, de 22 de desembre, per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca i innovació en salut (BOIB núm. 166 de 22 de desembre de 2022).
- - Resolució de la consellera de Salut per la qual s’estableixen les bases de la convocatòria d’ajudes de formació per a personal investigador no doctor en l’àmbit de la salut corresponent al període 2025-2029, cofinançada per la Unió Europea, programa FSE+ 2021-2027 de les Illes Balears (ajudes PFIS-CAIB i PFIC-CAIB), així com de les subvencions corresponents per a taxes acadèmiques (BOIB núm. 41 de 3 d'abril de 2025).
EN QUÈ CONSISTEIXEN AQUESTES AJUDES?
La Modalitat 2 de la convocatòria d’ajudes de formació per a personal investigador no doctor en l'àmbit de la salut ofereix contractes perquè puguis desenvolupar un doctorat, i un treball de recerca sense deixar de banda la teva feina assistencial.
Si ets professional sanitari i vols combinar la teva activitat assistencial amb la recerca, i no tens el doctorat, aquesta ajuda és per a tu.
BENEFICIS DE L’AJUDA
- • Un contracte de recerca de 3 anys, amb sou equivalent a un contracte d’activitat assistencial d’acord amb el perfil (metge, infermer, anys de FSE...) i d’acord amb les taules salarials de l’entitat beneficiària.
- • Contracte amb dedicació d’un 50% a activitats de recerca - 50% activitats assistencials.
- • Oportunitat de compaginar l'activitat clínica amb la recerca.
- • Finançament per al doctorat i suport econòmic per a taxes acadèmiques.
QUI LA POT SOL·LICITAR
La sol·licitud la realitza una entitat, que presenta un candidat. Aquest candidat, ha de ser una persona amb les següents característiques o requisits:
- • Metges, farmacèutics, biòlegs, químics, bioquímics, psicòlegs, infermers o radio físics que ja hagin acabat la formació sanitària especialitzada (MIR, FIR, BIR) l’any 2022 o després, i fins a l’any 2025.
- • Persones que vulguin fer el doctorat a la Universitat de les Illes Balears. No es pot tenir un títol de doctorat.
- • Persones que vulguin treballar i compaginar la seva activitat assistencial i investigadora en hospitals o centres sanitaris públics.
- • Per gaudir-la hauràs de tenir residència a les Illes Balears (aquesta condició no l’hauràs de tenir a la sol·licitud, sinó que la pots acreditar al moment de formalització del contracte).
- • No pots tenir altra ajuda predoctoral ni un contracte Rio Hortega concedit i gaudit més de 12 mesos.
QUAN I ON S’HA DE FER LA SOL·LICITUD
La sol·licitud s'ha de fer en el termini de 20 dies hàbils des de l'endemà a la publicació de la convocatòria.
La sol·licitud es realitzarà mitjançant el tràmit telemàtic i models ubicats a la seu electrònica.
PASSOS A SEGUIR PER PODER SOL·LICITAR L’AJUDA
Com a candidat de l’ajuda fes aquests passos per a presentar la teva sol·licitud a l’entitat en la qual vols treballar:
1. Troba un tutor/director de recerca
Abans de començar, necessites un director/a de tesi que compleixi aquests requisits:
- • Ser doctor/a amb vinculació funcionarial, estatutària o laboral a temps complet en el centre on desenvoluparàs la recerca (el personal adscrit per conveni es considera vinculació en aquest sentit)
- • Només pot dirigir una candidatura en aquesta convocatòria.
- • Ha d’estar adscrit/a a l’equip d’un projecte de recerca finançat i vigent (projecte marc) i a un grup de recerca.
- • El grup de recerca del qual forma part només pot presentar dues sol·licituds en total a aquesta convocatòria.
2. Reuneix la documentació necessària
2.1 En el moment de sol·licitar l’ajuda necessites, els impresos estan en la seu electrònica, te’ls pot baixar, emplenar i guardar-los per a quan els necessitis:
- • DNI o NIE (si no autoritzes la consulta automàtica).
- • Memòria del projecte que vols desenvolupar durant la teva tesi (coordinat amb el teu director/a del treball). Imprès 1
- • Currículum Vitae normalitzat (CVN) del candidat i del director del treball.
- • Historial del grup de recerca (al qual pertany el director del treball) i la vinculació del director del treball amb l’entitat (contracte, conveni...)
- • Expedient acadèmic del grau/llicenciatura i, si escau, del màster. S’ha d’indicar la nota mitjana de l’expedient. Si és estranger presentar homologat.
- • Declaracions responsables (una del candidat i una del representant legal de l’entitat). Imprès 2 i imprès 3
- • Sol·licitud ajudes taxes acadèmiques. Imprès 8
- • Declaració de dades bancàries teva i de l’entitat. Imprès 4
- • Declaració del suport del Cap del servei del departament on farà el treball de recerca.
2.2 En el moment de la sol·licitud i si no el té, com a màxim en el moment d’acceptar l’ajuda:
- • Projecte de recerca marc finançat (ja concedit)
2.3 En el moment de la sol·licitud si el té, o bé fins a la data en que signi el contracte:
- • Certificat de finalització de l'especialitat sanitària.
- • Admissió a un programa de doctorat
- • Certificat d’empadronament (si no autoritzes la consulta automàtica).
3. Presenta la sol·licitud
3.1 Accedeix a la plataforma de sol·licitud
- • La sol·licitud es fa en línia a través de la Seu Electrònica de la CAIB. Accés al tràmit Accés al tràmit
- • El sol·licitant de l’ajuda del contracte és l’entitat, així doncs haurà de signar el responsable legal de l’entitat. Necessitarà un certificat digital.
Es poden presentar a aquesta convocatòria, totes les entitats públiques amb activitat assistencial. - • Tu també hauràs de signar qualque document. Necessitaràs un certificat digital (certificat o CLAVE)
3.2 Omple el formulari en línia
- • Introdueix les teves dades personals i de contacte.
- • Selecciona el teu centre sanitari i director de tesi.
3.3 Adjunta els documents, signa i envia la sol·licitud
- • Adjunta els documents que tens preparats i revisa-ho bé abans d’enviar-la.
- • La sol·licitud no s’enviarà sense una signatura electrònica, la persona que signa hauria de ser el responsable legal de l’entitat sol·licitant (si això no és possible de manera justificada contacta amb la direcció general perquè et doni instruccions més específiques).
4. Preguntes freqüents
4.1 Quin dia es publicarà la convocatòria?
Aproximadament la darrera setmana de març o primera d’abril.
4.2 Qui farà el contracte?
L’entitat sol·licitant i beneficiària dels centres públics amb activitat assistencial
4.3 Puc fer la sol·licitud en un hospital privat?
No, només en centres sanitaris públics.
4.4 Quant em pagaran?
Com a màxim 32.598,98 € brut/any per FSE de menys de 3 anys i 51.072,92 € brut/any per FSE de més de 3 anys, d’acord taules salarials de 2024 de l’IB-Salut.
4.5 I si ja tinc una altra ajuda de recerca?
No pots tenir una altra ajuda predoctoral o similar concedida i haver gaudit més de 12 mesos, però sí que pots rebre beques per a viatges o congressos.
4.6 Que és el projecte marc?
Un projecte competitiu avaluat per una agència d’avaluació acreditada.
4.7 Quina serà la data aproximada d’acceptació de l’ajut?
No serà abans de setembre del 2025
4.8 A quina data aproximada se signarà el contracte?
No serà abans d’octubre del 2025
5. Dubtes
Aquesta informació és un resum per a simplificar el procediment, en el cas de dubtes o incongruències el text que jurídicament és vàlid és el text de la resolució publicada al BOIB.
6. Contacte
- Direcció general de Recerca en Salut, Formació i Acreditació
- Servei d’investigació Sanitària
- Cap del servei. Gemma Jiménez
- Personal Tècnic encarregat: José Francisco Gutiérrez
- Telèfon de contacte: 971177729
- Direcció General de Recerca en Salut,
Formació i Acreditació - Servei d'Investigació Sanitària
- Telèfon: 971 17 77 29
- Email: investigaciosalut@dgaval.caib.es