Informe d'escolarització de menors a càrrec

Què és?

El Reglament de la Llei orgànica sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, aprovat pel Reial decret 1155/2024,de 19 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, de 11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social. Es tracta dels casos següents:

a) Renovació d'autoritzacions de residència temporal no lucrativa (art. 64.6 del Reglament).

b) Renovació d’autoritzacions de residència temporal per reagrupació familiar (art. 71.4-d) del Reglament).

c) Renovació d’autoritzacions de residència temporal i treball per compte aliè (art. 80.6 del Reglament).

d) Renovació d’autoritzacions de residència i treball per compte propi (art. 86.6 del Reglament).

L'informe d'escolarització de menors ha de ser presentat per les persones estrangeres que tinguin menors al seu càrrec en edat d'escolarització obligatòria (de 6 a 16 anys).

Qui el pot sol·licitar?

Qualsevol persona estrangera que tingui un menor a càrrec que estigui escolaritzat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Com es pot sol·licitar?

El model de sol·licitud i el tràmit per presentar-la es troben aquí: Sol·licitud d'informe d'escolarització de menors a càrrec

Alternativament, es pot presentar presencialment a qualsevol oficina de registre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot presentar en els llocs que estableix la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quina documentació s'ha de presentar?

La sol·licitud ha d'anar acompanyada dels documents següents:

- Targeta d'identitat de la persona estrangera sol·licitant (TIE).
- Certificat del centre escolar en el qual es faci constar que el menor està matriculat i que assisteix amb regularitat excepte per absències justificades.
- Document que acrediti la identitat del menor: el certificat de naixement, una còpia del NIE o el passaport.

Quan s'emet l'informe?

L'informe s'emet en el termini màxim d'un mes, comptadors des de la data en què la sol·licitud hagi entrat en el Registre de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.